Arches National Park

2 augustus 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het was weer een grappige start van de dag. De dames verheugde zich al op het ontbijtje in het hotel, we hebben namelijk niet elke keer ontbijt er bij inbegrepen. En als je dit dan ter plekke er bij wil boeken dan kost dit zo 10 tot 15 dollar per persoon en dat is m'n iets te gek voor die paar happen die we normaalgesproken ontbijten. Maar ja het liep wat anders, het bed lag te lekker en toen ik rond half negen op de klok keek was er dus nog maar een half uurtje ontbijttijd over. Maar ja, snel in de broek gehesen en op naar het ontbijt. Het was loeidruk in de ontbijtzaal . Wij hebben onze hapjes bij elkaar gepakt en mee genomen naar de kamer, ook weer goed!

Vandaag weer een grote dag, we gingen naar Arches! Een National Park vlak bij het hotel nog geen 10 minuten rijden. Eerst weer met de pas langs de entree boswachters, en toen een mooie route rijden naar de hikking (wandel) plek.

Daar aangekomen was het al aardig warm, maar het was maar een halve mile wandelen naar de mooie uitzichten, dus de wandelklompjes e.d. weer aan een rugzak met water en we gingen "an de reet" . De omgeving was geweldig om te zien, het is een beetje lastig te omschrijven maar ik probeer het toch. Iedereen heeft wel een gespeeld op het strand of in de zandbak met water en zand, blubber noemen we dat. Nu in Arches National Park leek het net of de rotsen blubbertorentjes waren. Grote, dikke, dunne en als je dan op het stand speeld dan wil je ook altijd van die bruggen maken. Nu dat zijn de Arches!! Alleen zijn wij dan de mieren die tegen de mensenbouwwerken op het strand opkijken. Wat enorm IMPONEREND!!

Laten we het nog even hebben over de trip er naar toe, het bleek geen halve mile maar zeven en een halve mile. Door de zinderende hitte van 43 graden (10 uur in de ochtend!). Dit was eigenlijk een beetje teveel van het goede voor mij, dus we namen regelmatigen break en hebben veel gedronken. Maar het was de trip dubbel en dwars waard! Wat is dat geweldig om te zien, die Arches! Fragiele bogen van steen huizenhoog, grove bogen van steen, en hier en daar een kleintje. En alleen maar te bereiken door over de versteende duinen te wandelen, met hier en daar een bosje met waar schaduw. Alex heeft me de laatste 100 meter overgehaald om verder te lopen, en gelukkig maar.! Want na twee bochten  lopen langs een stijle rotswand over een smal pad, was al dit moois te zien.

Dit was wel weer genoeg inspanning voor vandaag volgens de meiden. Dus daarna naar het hotel voor een zeer verfrissende douche en even bijkomen. Later nog even Moab in het is een leuk plaatsje denken we.

En dat is het inderdaad! We zijn eerst geland bij een frozen yoghurt ijs winkel, HEEEEERLIJK! Zelf je ijs tappen en je garnituur er op doen, ik had een heerlijke sinaasappelsorbet ijs en frambozen yoghurt ijs met allemaal klein gesneden vers fruit er op. Ga je naar Moab, heb je trek in ijs...dan is dit de plek! :-0

Daarna even lekker gewinkeld en een grappig souvenir gekocht voor Lex en Renee. Sinds het ontbijt begon de buk wat te rammelen, dus op naar het Thaise restaurant waar je volgens de bekende reis-site (ik wil niet aldoor reclame maken) lekker kon eten. En inderdaad! Het eten was vers, lekker veel groenten (want dat zie je niet al te veel) en goed van smaak. Aukje had noodels Anouk noodelsoep en Alex en ik een curry met rijst. Daarna met de auto........ja ik weet het, dit is een beetje decadent......terug naar het hotel. Maar weet je, na die wandel berg etappe van vandaag zitten mijn heupen een beetje in de salza stand dus we nemen het er maar even van.

Mocht je denken, wat spendeerd ze veel tijd aan die blog?! Dat valt wel mee. Ik schrijf het meeste in de auto als we onderweg zijn af en toe een stukje. En s avonds zet ik hem er op. De foto zijn meer werk, dus die komen wat onregelmatig:-))

1. Fransje:
    3 augustus 2017
    Wat een geweldig idee om dit allemaal zo op te schtijven! Heb je ook meteen een verslag voor later.
    Veel herkenbare dingen: alles is GROOT, in elke winkel wordt je op dezelfde manier aangesproken en vooral het zinnetje bij het afscheid:" you' come again!" kan ik na al die jaren nog in gedachten horen!
    De rode canyons vond ik indertijd ook behoorlijk indrukwekkend.
    Gaan jullie ook naar Epcot in Florida?
    Heb alles met veel plezier gelezen/ bekeken! Kijk uit naar het vervolg. Veel plezier en hartelijke groet,
    Fransje
  2. Fransje:
    3 augustus 2017
    Zie net dat jullie op 4 augustus Bryce canyon gaan bezoeken. Ook zo prachtig rood en ook van die natuurlijke arches en bridges. Geniet ervan!
    Fransje
  3. Mam:
    3 augustus 2017
    Rimada en Alex &Kids ik geniet enorm van het reisverslag ,Als ik mijn broodje eet om 12 uur ga ik er lekker voor zitten om het met plezier te lezen
    Met Breg gaat het prima hij is helemaal gewend ,ik ben met de fiets naar Enkhuizen geweest de hond achterop ,en bij de haven ik een appel en breg een stuk komkommer
    Heer lijk vind hij dat
    Nog veel plezier en een poot van BregGr Mam
  4. Vera Clots:
    Hallo vakantiegangers,
    Wat zijn jullie met geweldige reis bezig, en wat een leuke verhalen.
    En zo blijven we ook een beetje op de hoogte van al het moois.

Nog veel plezier,
    groetjes Vera
  5. Marja:
    7 augustus 2017
    Heerlijke verhalen , ik geniet en kijk alweer uit naar de volgend
    Leuk om te lezen dat Breg het zo naar der zin heeft bij moeders
    En prachtig de foto's dan hebben we er een goed beeld bij
    Ga zo door Rimada wij zijn blij dat Amerika zo groot is en jij alletijd hebt om onderweg deze mooie verhalen te schrijven