Everglades en Miami

21 augustus 2017 - Everglades National Park, Verenigde Staten

We rijden naar de Everglades, het is best een lange rit. Het is net of we door de Veluwen rijden alleen dan met palmbomen tussen de naald en loofbomen. Na alle spectaculaire ritten en Californie is dat best even wennen.

We rijden op een doorgaande provinciale weg en wat opvalt is de enorme hoeveelheid trailerparken waar mensen permanent wonen. Sommige parken zien er best netjes uit, maar er zijn er ook best veel die troosteloos en rommelig zijn. Zowiezo valt het ons al op dat Amerikanen oude bebouwing, al is het een bedrijf of huis gewoon verlaten en ergens anders herbouwen. Dat is in Nederland ondenkbaar. Hier blijft alles staan, je komt overal lege bedrijven, bouwval huizen en terreinen met ouwe troep tegen. Bij huizen staan oude auto's en legio andere zooi. Das eigenlijk wel jammer, er wordt hier niet veel gerecycled . Alex en ik zeiden al tegen elkaar dat het wereld ijzer tekort kan worden opgelost door in Amerika oud ijzer in te zamelen........

Nog even over opvallende dingen. We zijn al heel veel bijzondere waarschuwingsborden tegen gekomen even een korte opsomming

Vrije uitloop koeien
Herten
Elken (een soort hert)
Beren
Steenbokken
Panters (u komt in het habitat van de panters)
Slangen
Schorpioenen
Schildpadden
Wasberen
Paarden
Berg leeuwen
Alligators
Overstekende terrein auto's

Al met al wordt er behoorlijk gewaarschuwd. Het enige wat we tegen zijn gekomen vandaag is een platgereden wasbeer en wat auto aanrijdingen verder is er niets van dit spannend in het zicht geweest .

Maar ja na vier uur in de auto zijn we gearriveerd bij het visitorscenter van Everglades National Park. Bij de parkingang was de boswachter even weg dus we hebben helaas geen kaart van het gebied gescoord. En in het visitorscenter was een sjacherijnige boswachter die snel uit verteld was over de looppaden in de buurt, we moesten het zelf met behulp van de borden maar even uitzoeken. Nu hebben we de afgelopen weken natuurlijk al heel veel spectaculaire dingen gezien, met andere woorden we zijn zwaar verwend! En de Everglades is echt niet te vergelijken met de andere parken, maar het is vlak. Geen bergje zelfs geen heuvel, en het is groen. Een groene wetlands een soort van moeras met bomen. Je ziet dus niet veel van het wildleven, het was verzieken broeierig warm, we hebben een wandeling gedaan waarbij de boswachter ons vergeten was te vertellen dat een deel van het pad was afgesloten omdat dit onder water stond.......al die alligator, grote kikkers prachtige vogels en al wat er anders nog rondloopt lag natuurlijk met zijn kont in het zwembad! Ik begrijp het wel, zou ik ook gedaan hebben:-).

Terug bij de auto en hop naar Miami, het was al wat later op de middag maar we hebben nog even heerlijk met onze bloter voeten door het zand van Miami Beach gelopen en lekker een hapje gegeten. Op de terugweg opgestoken bij Dukin Donuts, die stond nog op de bucketlijst van deze vakantie en moe maar voldaan het laatste stukkie gereden naar het appartement. Morgen weten we nog niet misschien een dagje strand?? We zien wel. In iedergeval rustig uitgebreid ontbijten.

1. Esther Groot Overman:
    23 augustus 2017
    Wat weer een avontuurlijke dag. Ik vindt zo grappig. Ik heb soms het gevoel dat ik van achter jou ogen met je meereist. Ik heb ook een verhaal. Wij hadden gisteren outdoor plumming. De pot stond bij de achterdeur te wachten op vernietiging. Gerard heeft gisteren de wc in de douche vervangen voor een nieuwe hoge.
  2. Rimada:
    24 augustus 2017
    Dus nu ben je tot grote hoogte gestegen in de badkamer?! Ik kom hem snel bezichtigen :-)