Dag 1Deining

26 juli 2022 - Den Burg, Nederland

Op tijd van start van huis. Gister nog voor het eerst de fietsdrager uitgeprobeerd met een ritje naar den Oever, en een fietsroute door Wieringen. Het was lekker warm maar er stond een stevige bries. Net als vandaag. Aukje heeft ons afgezet in Den Helder en we zitten beide voor het eerst in ons leven op de pont richting Texel. De 5% kans op regen hebben we gelijk bij het uitstappen van de auto gehad. We zitten nu op een deinende pont. En zijn er bijna.

Het was inderdaad de 5% regen die vanochtend is gevallen. Het is een prachtige dag geweest. Wel weer met een Rimada " richtingsgevoel van een natte krant" momentje.......we zijn met de fietsroute app naar het hotel gefietst. Ware het niet dat dit de vertrekplaats was van de boot voor over 2 dagen, Cocksdorp. Het hotel staat in Den Burg!! Das 12 kilometer terug fietsen. En de kont was al wat gevoelig......in Den Burg hadden we op de heenweg al een koppie gedaan. Sterker nog, we zaten 10 meter van ons hotel verwijderd. Je kan je misschien voorstellen hoe Alex  uit zijn ogen keek toen we hier achter kwamen...

Maar ja, mijn vader zei altijd " een auto (of fiets) rijdt alleen maar vooruit en nooit om 😉.

We hebben leuke dingen gezien, veel schapen en medefietsers, vooral de ouder en kind tandem hebben we veelvuldig ingehaald. We werden of een luchtshow getrakteerd door  parachutespringers bij Paracentrum Texel . En we hebben een Paaseilandbeeld aangetroffen langs het fietspad, zeer bijzonder! Zometeen nog wat eten in ons boutique hotel en de dag van morgen bespreken. Al-met-al een geslaagde 1e dag.

1. Esther Groot Overman:
    26 juli 2022
    Dat krijg je als je zonder mij op stap ga. Wat een heerlijk verhaal om te lezen, zus. Ik zit samen met Gerard te genieten. En ja elk pad heeft zo zijn voor en nadelen. Je weet nu alvast waar je heen moet morgen. En de biltjes hebben wat extra training gehad. Hahah
  2. Rimada:
    Klopt😅
  3. Fransje:
    26 juli 2022
    Wat een leuk verhaal weer! Ik heb meerdere schoolkampen op Texel gedaan en we hadden altijd twee hoogtepunten. Het vliegveld waar leerlingen tegen een goede prijs een rondvluchtje konden maken. Het tweede hoogtepunt was altijd het Juttersmuseum in Oude Scild. We hebben op een kamp zelfs met de (oude) jutter een jutwandeling over het strand gedaan in alle vroegte. Niets bijzonders gevonden! Veel succes met de verdere reis.
  4. Fransje:
    26 juli 2022
    Tja, Esther is wel heel erg veranderd! Die had ik even niet meegekregen. Welkom Alex
  5. Rimada:
    26 juli 2022
    De blog is oorspronkelijk begonnen om de reis naar Amerika te verslaan. Nu gebruiken Esther en ik hem voor de Camino. Maar om weer een ander account aan te maken voor mijzelf, daar ben ik een beetje te lui voor Fransje 😉
  6. Fransje:
    Scild moet Schild zijn
  7. Rimada:
    26 juli 2022
    Ik tik op mijn telefoon, dat gaat niet heel netjes. Vooraf alvast mijn excuus voor de vele taalfouten die nog zullen volgen. Ik weet, jouw vallen ze allemaal op.....hihi
  8. Mam:
    26 juli 2022
    Wat weer een verhaal ik vraag me af
    De foto van die kip
    Is die echt ,of heeft Alex die van jou gemaakt .Ha Ha 🐓 🐓 💋 mam
  9. Rimada:
    26 juli 2022
    Het waren wilde parelhoenderen mam, hartstikke tam.
  10. Isis Hiemstra:
    26 juli 2022
    lekker dan! al append met mn pint Guinness vraag ik jullie...al bij de brouwerij v Texels langs gefietst? leuk terras erachter!
    proost op jillie 1e dag!
  11. Rimada:
    26 juli 2022
    Morgen langs de brouwerij, vandaag hakte die biertjes op het terras er aardig in. Guinness, ook lekker!
  12. Carla nijveld:
    O wat heerlijk!!
    Wij zijn gek op Texel.Vooral aan Oost kant
    Er loopt een fiets pad onder aan de dijk tot bij de Cocksddorp.
    Meerdere keren gefiets
    Onwijs veel plezier