Een nieuw avontuur

4 april 2019 - Hoogkarspel, Nederland

Tijdens mijn wandel vakantie in Frankrijk ruim 25 jaar geleden, heb ik besloten ooit eens naar Santiago de Compostella te lopen. Aangestoken door het wandelvirus en door de bijzondere omgeving van deze eeuwen oude wandelroute, is deze wens altijd blijven hangen.

Nu heb ik ook al jaren geleden Esther aangestoken en hebben we besloten deze tocht samen te ondernemen. Alleen is er altijd wel een rede om de start nog eventjes uit te stellen, het stichten van een gezin, een nieuwe baan, ziekte een studie en andere abrupte omstandigheden...….. het leek er wel nooit van te komen. Een wens die ooit nog wel eens in vervulling zou gaan...………..dachten we. Tot een paar weken geleden! weer rot nieuws in de familie, hoe oud ga je zelf worden vraag je, je wel eens af? Blijf je nog eeuwig gezond of misschien toch niet? Geen rede meer voor uitstel meer, we gaan NU van start.

Dus hebben Esther en ik vorige week dinsdag de stoute schoenen :-) aan getrokken en zijn naar Utrecht gegaan. Utrecht is de thuisbasis voor het Genootschap van Sint Jacob. Dat is DE organisatie waar je moet zijn als je iets te weten wil komen over de routes naar Santiago de Compostella (ik ga dit gelijk afkorten hoor, Santiago de Compostella wordt SdC). Wat een leuk informatie kantoortje! Een paar oude mannen stonden ons tewoord en we belande bij een zeer geïnteresseerde en ervaren wandelaar die ons kon voorzien van alle informatie die we nodig hebben om de eerst etappe te gaan lopen.

We hebben een boek, we hebben een pelgrimspas en een paar goede schoenen en we gaan van start! Volgende week dinsdag gaan we onze eerste stempel halen in het gemeentehuis van Hoogkarspel en daarna kunnen we de eerste etappe lopen. We beginnen vanuit Hoogkarspel en lopen naar de officieel route in de buurt van Egmond. Deze reis gaat jaren duren, we hebben geen strak plan. Dat is ook niet erg, het gaat om de reis. We hebben er zin in, en houden jullie op de hoogte. Niet dagelijks dus, maar als er iets te melden dan delen we dat. Veel leesplezier!

Esther en Rimada

Foto's volgen nog.

1. Marja:
    4 april 2019
    Geweldig meiden , dit vind ik echt iets voor jullie
    Heerlijk dat ik jullie belevenissen mag mee beleven in jullie verhalen
  2. Carla nijveld:
    4 april 2019
    Snapte er eerst niets van! Maar top ik wil op de hoogte blijven
    en meebeleven
    Lfs Carla
  3. Fransje:
    Beste Rimada en Esther,
    Ik wens jullie veel succes en vooral veel wandelplezier. Ben benieuwd naar jullie reisverhalen!
    Lieve groet,
    Fransje
  4. Saida:
    5 april 2019
    Eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en een start gemaakt! Ben héél benieuwd naar jullie verhalen! 😘
  5. Rimada:
    7 april 2019
    Bedankt voor jullie leuke reacties! Inmiddels heb ik wat foto's geplaatst over de eerste informatie over de trip.
  6. Vera Clots:
    9 april 2019
    Wat een avontuur, en superleuk om mee te lopen langs de zijlijn.
    Succes dames..

Groetjes Vera