Weer een vinkje gezet.

6 augustus 2022 - Schiermonnikoog, Nederland

We werden gewekt door de heggenschaar van de buurman, die rond de klok van half negen aan zijn klussie begon. Weer eens wat anders dan rustig wakker worden......

We hebben ons ontbijtje genuttigd, en zijn daarna een rondje gaan wandelen in het dorp. Daar waren we snel doorheen. De winkeltjes liggen een beetje verspreid door het centrum. Wat opviel is dat de plaatselijke bewoners wel genoten van de gezelligheid. Bij menig huis zaten er mensen in de voortuin te lezen, ontbijten of kletsen. Geen slaperig dorp dus.

Tijd voor het rondje Terschelling op de fiets. Het langste rondje is ongeveer 25 kilometer, of je moet elke straat befietsen. Maar dan ben je er ook in een dag doorheen.  Dus tijd om het laatste vinkjes te zetten op de verlanglijst.  Zwemmen in de zee vanaf een eilandstrand! Halverwege de fietstocht kwamen we langs het Badstrand. Het  is een mooi breed strand met een pittige branding, das mooi want daar hou ik van! Het werd vloed en het water was aangenaam. We hebben heerlijk gezwommen en gespeeld in de branding. En met ons nog een aantal mensen, maar niet veel. Als je naar rustige stranden wil midden in de zomer, ga naar de eilanden zou ik zeggen.

Na een paar uur strand, houden we het voor gezien. We zoeken de fietsen weer op om het tripje af te maken.

We fietsten nog over een pad langs de zee. Daar lagen allemaal boten die waren drooggevallen op het wad, ze lagen te wachten op hoogtij om weer uit te varen denk ik. In de ochtend hebben we ook al grote groepen terugkerende wadlopers gezien vanaf het fietspad. Dat wordt hier vast veel gedaan. Je kan zo vanaf de kust het wad op met eb. We hebben er nog over nagedacht om te gaan wadlopen, maar nergens op de laatste twee eilanden zijn goedkope sneakers te krijgen 😪. Action ik zie hier een kans!

Geeft niet, je kan niet alles hebben. We genieten van het mooie weer. Je kan je hele vakantie plannen, maar het belangrijkste knap  het weer.....dat moet je maar afwachten. Morgen hebben we nog geen plannen, behalve naar het vaste land gaan. We wachten af.

1. Carla nijveld:
    6 augustus 2022
    Mensen het was heel leuk om jullie Vacantie mee te beleven.
    GENOTEN.
    Tot snel xxxxx
  2. Rimada:
    6 augustus 2022
    Er komt er nog een Carla, lukt het wel om te lezen met al dat kermisgeweld om je heen?
  3. Carla nijveld:
    7 augustus 2022
    Nee lukt niet
    Heel veel last van mijn knie!
    Morgen naar bonen t’ IJ ziekenhuis
    Waar jullie met je moeder zijn geweest
    Veel plezier
  4. Rimada:
    7 augustus 2022
    Jij veel succes en sterkte!!