Van Voorthuizen naar Den Haag

27 augustus 2022 - Den Haag, Nederland

Na warme nacht op zolder in het gezelschap van muggen die echt niet minder vervelend zijn dan bij ons en nogal droge sneetjes, gingen we in 8.30 uur weer in de benen. Vanuit Voorthuizen liepen we richting Wassenaar langs Eikenhorst het voormalige landgoed waar onze koning met zijn gezin woonde. Vanaf de weg is het niet zichtbaar en als wandelaars waren we ook niet welkom om even te kijken dus met samengeknepen billen weer verder gelopen. Dat is wel een klein probleem overigens, dat het voor meiden soms wel lastig is als je moet.... Wild plassen is niet meer toegestaan en een plee is niet overal beschikbaar. Maar na een stukje verder te hebben gewandeld kwamen we langs een senioren complex waar we brutaal als je wordt wanneer je moet .... gebruik konden maken van het toilet. (In Wassenaar kun je met goed fatsoen geen plee zeggen toch?)

Het valt wel op dat het hete aardappel effect echt hoog is hier.

Wat ook opvalt is dat er een flinke hoeveelheid geld zit en heeft gezeten. De huizen zijn hier groot, vaak oud en behoeven hier en daar wel wat onderhoud.

Het is een warme dag om te lopen. Ik die vaak zegt; welke idioot gaat met dit weer, op dit tijdstip lopen doet nu gewoon het zelfde.

Na Wassenaar lopen we het Haagsebos in. Een mooi bos waar veel mensen die in Den Haag werken en wonen hun lunch gebruiken. We lopen langs het huidige optrekje van de koning en zijn gezin en nemen een kijkje in zijn achtertuin. Het is er goed toeven zo in de schaduw van de bomen. Zeker als het zo warm is. Het bos uit zijn we naar de Appie gelopen voor een broodje en sappige, daar stapte we in de bus om naar het StayOke te gaan in Den Haag. We waren er bijna, maar nog niet helemaal. De warmte van die dag had ervoor gezorgd dat we last hadden van een brainfry. De navigatie gaf de weg echt wel goed aan alleen waren wij de weg behoorlijk kwijt. Als 2 drillen in een pispot liepen we van de ene naar de andere kant. Een jongeman hielp ons en zo kwamen we toch nog in het hotel.

We konden gelijk inchecken en beter nog, douchen. Wat een heerlijkheid.

Weer in de benen, op naar Panorama Mesdag. Een klein museum met een prachtige collectie schilderijen, foto's en verhalen. Het panorama is geweldig, een moment opname uit een vervlogen tijd. Wij hebben er van genoten en ik ga zeker nog een keer terug.

Daarna de stad in, Esther liep nog steeds op wandelschoenen daar waar Rimada ze had verruild voor sandalen. Dus bij de ANWB winkel sandalen gekocht dus de brommers konden uit. Weer een heerlijk verfrissend moment, nee ik had schone sokken aan dus geen stinkvoeten. In Chinatown hebben we nu bubbledrink gedronken een drankje met een soort gelatine balletjes in een fris drankje erg lekker en weer een bijzonder moment afgevinkt.

Daarna Chinese wontonsoep gegeten, in een pijpelaatje restaurant van een Chinees echtpaar waar Chinese mensen kwamen eten. Waar we voortreffelijke soep geserveerd kregen aan een formica tafel zittend op plastic stoelen, met kerstverlichting aan de wand. Maar wat maakt het uit. Het eten was top, top, top.

Met de tram terug naar ons hotel die voor Den Haag Hollandspoor stopte en bijna naast het hotel. Met nog even een frissie uit de supermarkt met een zak chips, een kaartje gelegd waarna het kinderbedtijd was. Op naar de volgende dag. Route Den Haag ~Schipluiden.

1. Fransje:
    27 augustus 2022
    Wat een leuk verhaal weer!👍
  2. Carla nijveld:
    Meiden zo knap.
    Het was blaf heet.
    Ja je moet maar gek zijn
    Maar het verhaal was weer enig
  3. Isis Hiemstra:
    Klinkt weer goed!!!