Rustig dagje

5 augustus 2022 - Schiermonnikoog, Nederland

We zitten op de boot naar Schiermonnikoog.  Vanochtend zijn we vertrokken uit Ameland, met de veerboot naar Holwerd. Daar zijn we op de fiets gestapt en hebben de toeristische route genomen naar Lauwersoog. Langs allerlei slaperige dorpjes met hele apparte namen.  Waaxens, Hantum, Ternaard, 't Skoar, Wierum, Nes, Moddergat, Paesens en eindpunt Lauwersoog.  De fietspaden waren leeg en in de dorpjes was weinig volk. Hier en daar zag je een oudje studderen bij een huisje. Een oudje hurken op een begraafplaats bij een heel klein kerkje om de vuiltjes te wieden bij de grafstenen. Kleine huisjes ouderwetse vitrage achter de ramen. Het voelde alsof de tijd daar stil stond. Maar gelukkig werden we op het dijkfietspad ingehaald door een jonge gozer die duidelijke zijn brommer aan het uitproberen was. Hij reed even voor ons uit en keerde weer. Aan het geluid te horen, moest er duidelijk nog veel gesleuteld worden 😀.

We zagen ook veel ingezaaide bloemenstroken in de weilanden, dit was een bijzonder gezicht. Bij ons zie je alleen maar grasland maar hier hebben ze hele velden vol met bermbloeiers in brede stroken op het grasland ingezaaid. Langs de kanten stonden bijenkasten. Wat een feest voor die beestjes!

Bij de boot aangekomen betrok het weer, het begon wat te spatten en er stak een fris windje op. We waren blij dat we de boot op mochten, binnen zitten is geen straf op dit moment.  En met ons denken de overige passagiers er blijkbaar ook zo over, het is gezellig druk.

We overnachten in de 4 Dames. Een gezellige tent met hotelkamers en studio's we hebben een voordeur aan de straatkant. Best grappig tot we er achter kwamen dat de glasbak van het restaurant tegenover ons stond. Dat wordt met het raam dicht slapen vannacht 😪. Het eten was prima. Noordzee vissoep en mosselen. We genoten lekker op het terras. Morgen gän we het eiland verkennen. Op de  boot kwamen we een gezin tegen met twee tiener jongens, zei gingen hier 14 dagen spenderen. Dat vertelden ze nadat ik had gezegt dat wij dachten het in twee dagen het wel gezien te hebben hier. Dan sta je ook even met je mond  ol tanden 😬. Maar ik vraag me echt af hoe je het 14 dagen vol kan houden met twee pubers.......Maar ja, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Nu even op tuk, en morgen het laatste eiland van onze reis verkennen.

1. Fransje:
    5 augustus 2022
    Tja, twee pubers op Schier met maar schier vermaak lijkt mij ook een heel, ja heel zware opgave!
  2. Isis Hiemstra:
    5 augustus 2022
    ik vond 2 dagen ook wel prima!
    En dan met droog weer graag!
  3. Rimada:
    6 augustus 2022
    Het gaat mooi worden. Daarna nog een nachtje Lauwersoog en dan weer richting huis.
  4. Carla nijveld:
    Lijkt me bijzonder daar.
    Maar ik denk ook dat je het snel beken hebt.
    Mensen maak er een feestje van .
    Al zin om naar jullie eigen stal te gaan???
  5. Rimada:
    6 augustus 2022
    Is mis de moid, dus inderdaad. As ut feest houwen is ga ik graag weer naar huis
  6. Mam:
    Met Breg gaat het prima
    Dus geniet nog maar een paar dagen
    Met de dames gaat het ook goed
    Je huis staat er nog
  7. Rimada:
    6 augustus 2022
    Dat is geruststelling mam.
  8. Esther Groot Overman:
    8 augustus 2022
    Als de kat van honk is liggen de poezen te snoezen. 😉