Effies een uitlegje

9 april 2019 - Hoogkarspel, Nederland

Na aanleiding van een vraag over onze plannen.

Ons voornamen doel is het uitlopen van de hele pelgrimsroute naar SdC en we starten in Hoogkarspel. Maar natuurlijk kan dit niet in een keer. De hele route is rond de 3000 kilometer. De adviseur van de orde van St Jacob gaf aan dat vanuit Brabant je non-stop 120 dagen onderweg zou zijn als je heb in een keer loopt, daar komen er voor ons nog zo'n 15 dagen bij, dus dat zou non-stop voor ons minimaal zo'n 6 maand lopen zijn. Dat is zeker niet de bedoeling. We willen genieten, ontstressen en de weg aflopen op onze eigen manier. Dat betekend dat we misschien deze of volgende week starten en eerst rustig naar op weg gaan naar Heiloo, waar we aan gaan sluiten op een van de drie de officiële pelgrimsroutes door Nederland ( de oranje, zie de foto). De plannen zijn nu om Nederland te doorkruisen, waarbij we soms een dag etappe doe en soms ergens een nachtje over blijven en dan met de trein of bus weer naar huis of we laten ons ophalen. (genoeg kroost met een rijbewijs is prettig :-)).  Natuurlijk zullen we tegen de tijd dat de Belgische grens bij Postel bereikt is wel wat meer moeten gaan plannen, maar daar hebben we de hele wandeling door Nederland de tijd voor. We starten nu een paar goeie schoenen, een rugzak, flesje water, een petje en wat andere noodzakelijke dingen en gaanderweg zien we wat er nog gebeuren gaat. Voor ons maar ook voor jullie een verrassing! Het kan dus best een aantal jaren duren voordat we in SdC zijn. We hebben nu het idee dat we er 5 jaar voor gaan uittrekken, maar dit kan ook korter of langer zijn.

1. Fransje:
    9 april 2019
    Als jullie een bed in de buurt van Amsterdam nodig hebben, laat het weten. Misschien zit er zelfs nog een gekookt eitje voor het ontbijt in! Fransje
  2. Carla nijveld:
    9 april 2019
    Ja dat idee had ik wel voor deze tocht.
    Onwijs spannend. Rimada heb een boek gehad via jouw.
    Ging ook over de tocht naar SdC. Perron 7 heette het boek.
    Prachtig!!
  3. Marja:
    9 april 2019
    Wat een project , maar jullie kennende gaat dat goed komen , ik kijk al uit naar jullie verhalen
    En wat zal ik er weer van Genieten 💪👍🍀
  4. Rimada:
    10 april 2019
    Fransje, wat een verleidelijk voorstel! Als we een overnachting nodig hebben gaan we er zeker gebruik van maken, en het eitje geeft de doorslag :-)
  5. Ronald:
    14 april 2019
    Goed gedaan dames. En ja, die twee biertjes op het terras herken ik wel na een pittige wandeling😋
  6. Fransje:
    15 april 2019
    Biertjes Ronald? Volgens mij heb ik alleen maar koffie gezien!
  7. Fransje:
    Biertjes Ronald? Koffie!
  8. Rimada:
    15 april 2019
    Het was Latte Maciato, wel erg lekker maar geen bier. anders waren we helemaal onder tafel gezakt :-)