Tulpentocht

9 mei 2022 - Sassenheim, Nederland

Onze eerste tweedaagse trip is de tweede dag in gegaan me een broodje kaas en een koppie thee, geserveerd met veel liefde door Marty onze nicht. We hebben prima geslapen, dat kan ook niet anders maar de beste tocht van gister. Via een steegje staan we binnen 10 minuten voor de ingang van de Keukenhof samen met een groot aantal niet-Nederlanders. Blijkbaar zijn deze mensen ook vroeg uit de veren net als wij. Esther heeft tickets gereserveerd voor half negen dus ik veeg nog even snel het slaap nog uit mijn ogen voordat we naar binnen gaan…..hihi.

De Keukenhof is gewoon erg mooi! Prachtige arrangementen met tulpen in exotische vormen en kleuren. Maar gelukkig ook gewone rooie en gele Apeldoorners tulpen, die Esther en ik op onze knieën uit de kleigrond hebben geraapt op de bouw van buurman Wagemaker. Dan denk je terug aan deze vakantiebaan waarin je met slopbroek (hele stugge kruipbroek voor het werken op je knieën op het land) door de tulpen paden kruipt. Als de bollen gehalveerd bovenop de regels lagen, was het voor ons al duidelijk dat buurman een sjekkie aan het rollen was en de holder (landbouwwerktuig om bollen boven op de grond te leggen) niet helemaal onder controle had. Het commentaar was dan ook niet van de lucht.

Maar terug naar de Keukenhof. Wij zijn verwend, we zien in onze omgeving al elk jaar prachtige velden met bollen in bloei en genieten daar dan erg van. De Keukenhof is een concentratie van al dat moois met nog wat extra. het orchideeën paviljoen van Beatrix bijvoorbeeld, dat was prachtig! En ook het paviljoen waarin het werk van de bollenbouwers werd uitgelegd was een feest van herkening. Al-met-al zeker de moeite waard! Je kan er een half dagje je ogen uit kijken, en dat hebben we gedaan. Je merkt wel dat er toch een verschil is tussen wandelen en sjacheren. Ondanks dat je niet echt veel meters maakt ben je na een paar uur sjacheren ook wel gaar. Maar we hebben een planning en we willen toch nog even door, dus weekend bepakking op de rug en op naar Sassenheim onze volgende stop. Niet zo heel veel kilometers, maar na de Keukenhof net mooi. Door het Keukenhofbosch, het landgoed waarna de Keukenhof vernoemd is, was het daarna voornamelijk wandelen door de lintbebouwing. Langs het plaatsje de Engel, je zal er maar wonen….is iedereen hier engelachtig? Maar ja alles went, ook wonen in de Engel nemen we aan.

We komen aan in Sassenheim, het is er gezellig druk. Een leuke winkelstraat en een verzorgingshuis waar we even gebruik maken van het toilet en voor op het ouwe lullenbankje eten we ons fruit weg. De dag zit er al weer op! In de trein hebben we nog een flink gesprek over onze bepakking…….wat neem je mee?? Het is ons nu al duidelijk dat deze tocht het loslaten veelal figuurlijk toch ook letterlijk genomen moet worden. Een broodtrommel is niet essentieel zo ook een grote pot modelleer crème voor je haar en zonnebrandcreme kun je ook als gezichts- en bodylotion gebruiken. Zijn badslippers nu wel of niet essentieel, dat weten we nog niet…. Zo is er ook op dit gebied nog veel te ontdekken 😊. We plannen onze volgende trip, etappe acht naar Voorschoten. Deze tocht gaat door Leiden, daar gaan ook maar even een stadswandeling maken. Wat een leuk vooruitzicht weer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Isis Hiemstra:
    9 mei 2022
    Wat heerlijk weer meiden. Kadootjes zijn dit soort weekenden!!! En jullie genieten zo!!!
    Superleuk om een beetje mee te mogen op jullie trip!
  2. Carla nijveld:
    9 mei 2022
    Ja dames toeristen in eigen land.
    Jullie hebben het ook getroffen qua weer toch?
    En op tijd thuis voor de GP.
    Tot de volgende roet
    Carla
  3. Fransje:
    10 mei 2022
    Wat een leuk verhaal weer
  4. Mam:
    11 mei 2022
    Als moeder mag ik meegenieten van deze wandeltocht van mijn stoere meiden
    Heerlijk dikke kus .Mam
  5. Vera Clots:
    11 mei 2022
    Wat een leuk verhaal weer dames!
  6. Marja:
    12 mei 2022
    Meiden wat zijn jullie goed bezig en wat geniet ik van de verhalen
    Hoop dat jullie nog lang aan de wandel zijn