Van Sassenheim naar Voorthuizen

23 augustus 2022 - Sassenheim, Nederland

Het verhaal is weer van start gegaan. Ja, ik weet het we zijn een dag te laat met posten, dus ik zal er wat smakelijke van proberen te maken. Sassenheim station de laatste stop van de vorige keer, vanuit de trein lopen wij de auto te gast straat in. Dat zouden ze overal moeten doen. Maar dat terzijde. De velden hier zijn bezaaid met bloemen voor de pluk. Een soort mini gladiool en prachtige.......

De weg voert ons langs mooie velden en boerderijen. Richting Warmond een heel eind langs de Haarlemmertrekvaart waar geschiedenis ligt van schuiten, zeeschepen, paarden en voormannen. Wij lopen er hoe bijzonder is dat. Het is zonnig en warm. Zo lopen we Leiden in.

In Leiden is veel gesloten op het tijdstip dat wij binnen wandelen. Leiden; de lakenstad, de sleutel stad, de studentenstad. Voor ons een verrassing. Wat een leuke stad, met grachten en winkeltjes leuke terrasjes en parken. We hebben een afspraakje gemaakt bij de St jacobskerk, die ook wel de St. Lodewijk heet, met Pastoor. We gaan er een stempel halen voor ons stempel boek. En wat voor 1 zie de foto. Het verhaal is dat er een kruidschip was die midden in de stad ontplofte, de woningen aan de overkant van de vaart werden weggevaagd en de kapel van de kerk ook. koning Lodewijk Napoleon was zo met de bevolking begaan dat hij de kapel liet herbouwd en de bevolking was daar zo blij mee dat ze de kerk hernoemde naar haar geldschieter.

Hierna liepen we naar Voorthuizen waar wij een slaapplaats hadden bij Hans en Helen. Hans heeft de Camino op de fiets gedaan vanuit Frankrijk in 6 weken. Dus wij hadden vragen. Het werd een bijzonder ontmoeting, na lekker douchen, een bijzonder gesprek en een biertje. Ik verdenk Hans ervan dat hij een lekker biertje dronk en voor ons Schutters bier (het equivalent van hoofdpijn wijn). Zijn op zolder ons mandje gaan opzoeken.  Op naar een beetje nachtrust met hier en daar een verstoring van muggen. Op naar de volgende dag.

1. Fransje:
    23 augustus 2022
    Is het niet te warm om zulke afstanden te lopen?
  2. Isis Hiemstra:
    Dapper met dit weer!!!
    Ik zou af en toe een isotone sportdrankje nemen ;) geniet!!!
  3. Mam:
    Echte West Friezen deurdouwers🏃🏃‍♀️🏃‍♂️
  4. Marja:
    24 augustus 2022
    En dat met dit warme weer !
    Maar zo te horen weer veel interessante verhalen gehoord en de stempel in de pocket
    Op naar weer en meer mooie verhalen
    Go Go dames