Verborgen schatten

28 juli 2022 - Den Burg, Nederland

Vandaag staan er weer een aantal leuke dingen op het programma, ik heb er nu al zin in! Gisteravond heeft Alex me ingemaakt bij een paar potjes patience, onder het genot van een Texels biertje. En we hebben goed geslapen, de kerkklokken wennen snel.

De fiets bracht ons bij het eerste opsteekpunt Het Juttersmuseum. Wat was dat leuk en interessant zeg! Je hebt ogen te kort om alles te bekijken. Van hele grote dingen zoals schepen en reddingsboten tot oude dingen zoals ankers en hutkoffers, maar ook maritieme handel en dingen uit de oorlog. Het staat hier ramvol, en ik wil van alles weten wat het is, en waar het vandaan komt. Er is ook nog een brug van de Tesso veerboot die je kan bezichtigen. Kortom een verborgen schat die ik iedereen wil aanraden. De een vindt het troep de ander ziet in alles de geschiedenis.  Wij horen bij de laatste groep. Ik heb een paar foto gemaakt, raad eens wat het is, ik geef morgen het antwoord 😀.

Het is wat koeler vandaag dus de vesten komen uit de fietstas en de zonnebril en pet worden opgeborgen, we gaan ons verwarmen aan een Texels biertje. Het bier is heerlijk maar de rondleiding bij de Texels valt tegen. We hebben niets van de brouwerij gezien, alleen veel geklets en filmpjes. ......jammer.

Na weer een leuke rondrit waarbij we nog op verboden militair terrein zijn gefietst komen we weer aan in Den Burg.  De lamsspies en rode poon zijn heerlijk en precies goed gebakken. We raken in gesprek met een stel die naast ons zitten, zij doen ook alle eilanden aan, maar dan in een paar maanden. Ze geven ons tips en we kletsen nog even over van alles en nog wat. Een mooie afsluiting van de dag.

Morgen gaan we nog even boven in Texel kijken. Nu even niks meer, ik pak mijn ereader. Ook wel effies fijn wegzakken met een goed boek.

1. Mam:
    28 juli 2022
    Jammer dat de rondleiding tegenviel ,maar het juttensmuzeum is dus een aanrader
    Maar het biertje was wel lekker hoop ik ?
  2. Rimada:
    28 juli 2022
    Het Juttersmuseum is zeker een aanrader! Ook als uitstapje voor de KBO. Ze doen presentaties met koffie en wat er bij. Er stond nu ook een bus met een groep mensen. Het bier was heerlijk!
  3. Carla nijveld:
    28 juli 2022
    O wat is het toch leuk daar.
    Cocksdorp daar is een hele leuke winkel.
    Met kleding voor Leuke prijzen
    Jammer jullie zijn op de fiets.
    Tot morgen.
  4. Jeroen:
    28 juli 2022
    Een roer, een anker en een mijn… 😁
  5. Esther Groot Overman:
    29 juli 2022
    O heerlijk. Jullie hebben al lekker bruine bekkies. Geniet.
  6. Fransje:
    29 juli 2022