Strandlopers

2 augustus 2022 - Hoorn Terschelling, Nederland

Vandaag hebben we een strandwandeling gepland. Met het fietsie naar West Terschelling en vanuit het Groen Strand strand (waar alle kitesurfers vertoeven) lopen we de route naar de Noordvaarder op weg naar de hoogste duin.

Onderweg vanuit het hotel komen we langs een midgetgolfbaan, er is een berg volk en ik krijg ineens zin om te spelen, vroeger deden we dit ook meestal een keer per zomervakantie met mijn ouders.  We keren de fiets en bestellen twee clubs. Dit gaat nog steeds op dezelfde manier als vroegen, je moet lang wachten, dan verschijnt er een hoofd voor het luik. De ogen  van de beste man vragen met hoeveel we zijn, we betalen voor twee clubs, twee ballen een afgeknaagt houten plankje met twee elastiekjes en een score kaartje. We hebben lol, Alex staat eerst achter, maar hij haald me in bij de grindbak. Ik ben licht geïrriteerd (ik kan niet zo goed tegen mijn verlies) maar ik maak het, het spel erna direct goed, ik ben weer blij :-) Uiteindelijk wint Alex met twee punten voorsprong.

We fietsen verder, parkeren de fietsen steken nog even op voor een koppie en lopen richting het Groene Strand......... totdat Alex ontdekt dat hij zijn fietssleutel niet kan vinden! De tassen omgekeerd, niks. We lopen naar terug naar de koffieplek, geen sleutel gevonden. Blijkt dat kreng gewoon in zijn fiets te zitten, gelukkig!

Eindelijk kunnen we aan de wandeling beginnen. Hij is leuk, dit strand zit vol met kleine Drie teen strandlopers (vogels). Het zijn toch bedrijvige beestjes, ze rennen en pikken zich een ongeluk. Meestal in groepsverband, het is net een golfbeweging, zo grappig om te zien! Verder zien we veel zeekraal op het strand. Toen ik bij restaurant De Haan werkte in Den Oever, ging ik vaak op het drooggevallen land buiten de dijk, zeekraal plukken. We gebruikte dit vaak bij visgerechten, ik vind het erg lekker! Het leek hier wel net te groeien. In restaurants zijn we het nog niet tegen gekomen. Het begon te regenen, er viel zoveel dat de wind ons niet meer droog kon blazen. We hebben de wandeling afgekapt en zijn terug gelopen. Na een bakje kibbeling en een ijsje zijn we terug gefietst langs de dijk. Ook daar zie je veel bonte strandlopers en strandplevieren. Wij hoorden vandaag ook bij de strandlopers, alleen vluchten wij voor een beetje water, maar voor alle ander strandlopers is het van levensbelang.

Morgen vroeg met de boot naar Ameland. Wat gaan de dagen snel!

1. Mam:
    2 augustus 2022
    Wij hebben geen spar water gehad
    Goed dat je vakantie leuk is ,want steeds verliezen van Alex daar moet je wat aan doen
    Speel dan maar een beetje vals ha Ha Mam
  2. Fransje:
    2 augustus 2022
    Ben benieuwd naar Ameland. Malmö en Tartar ( Nes) zijn twee geschakelde witte huisjes, waar ik veel zomervakanties heb doorgebracht. Schuin tegenover was er een kerkgebouw “ de Rots”, waar voor de jeugd veel georganiseerd werd. Ik heb daar heel veel gepingpongd met mijn jongste broer! Veel strand zag ik in die vakanties niet.
  3. Esther Bakker:
    3 augustus 2022
    Handige Alex met die fietssleutel, gelukkig stond de fiets er nog.
    Jullie treffen het wel met het weer.
  4. Rimada:
    3 augustus 2022
    Klopt, we knepen hem echt! De volgende keer moeten ook de reservesleutel mee.
  5. Fransje:
    3 augustus 2022
    Heb vanavond voor de eerste keer mijn OtHschort gedragen. Voelde vertrouwd.
  6. Rimada:
    3 augustus 2022
    Leuk! App even een foto. Heb je al reclame gemaakt?
  7. Fransje:
    4 augustus 2022
    Nog niet, gaat waarschijnlijk in september gebeuren