Winnaars en verliezers

31 juli 2022 - Hoorn Terschelling, Nederland

Vandaag zijn wij winnaars en verliezers. Voor het kijken op Buienradar zijn wij winnaars. Wat het weer aangaat zijn we verliezers, het regende en miezert de hele dag. Onze wandeling door de duinen, vanuit de achtertuin van ons hotel stellen we uit. De natuur is winnaar, er is best al veel geel en verdort op het eiland, de regen is van levensbelang voor de natuur.

We gaan om 1 uur van start, het miezert wel wat maar we smelten niet.  De wandeling is prachtig, wat is de natuur hier mooi en divers! We zien de Duindoorn besjes hangen, maar nog niet rijp. We zien veel bramen, maar nog niet rijp. We zien zelfs een verdwaalde appelboom, met nog niet rijpe appels. We zijn verliezers, geen versgeplukte fruitige knabbel onderweg. Maar we zijn moederziel alleen, we komen geen kip tegen niet in de duinen en niet op het uitgestrekte strand, wat machtïg zeg. We zijn winnaars!

Na een koffie en een pauze in de lounge (twee lege kames met bankjes) van ons hotel. Is de regen na onze wandeling weer een lichte miezer geworden. We trekken de regencape over ons hoofd en klikken de fietstassen op de fiets en gaan de 8 km te lijf naar de opstapplaats van de Waddentaxi. We fietsen voor de wind, we zijn winnaars! We hebben voor de rest van de dag niets gepland, we landen in een café en bestellen een Texels biertje uit de tap en Alex maakt me 2x in met patience,  ik ben een verliezer 😪.

We stappen op de Waddentaxi die direct vertrekt en met een snelheid van 24 knopen (40 km per uur) over de Waddenzee scheert. Ik zit voorop deze speedboot,  de beste plek, ik  voel me top!

Nog een stukkie fietsen naar het hotel en in de herhaling kijken we Formule 1.

Winnaars en verliezers, er waren er genoeg vandaag.

1. Isis Hiemstra:
    31 juli 2022
    tja, die zon hadden wij v 1 dagje....
    Morgen heb je hem weer terug!
  2. Carla nijveld:
    1 augustus 2022
    Ja dit is ook Nederland toch.
    Hoorn de hele dat miezer maar veel regen (hard)
    Had vierkante ogen gister van tv kijken
    Heerlijk relaxed.Nu Schiermonnikoog ook voor jullie
    Onze zoon is net terug met gezien
    Wereld Vacantie daar gehad
    Jullie veel fiets plezier.
  3. Rimada:
    1 augustus 2022
    Als je je ogen ook maar weer de tijds geeft om rond te worden, staat zo raar 😉