Vulcano Bay! Een waterpretpark van de eerste orde.

23 augustus 2017 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Een laatste dag weg in Amerika.

Onze laatste trip ging vandaag naar Vulcano Bay, het pas geopende water pretpark van Universal. Een kwartiertje rijden van het appartement dus lekker dicht bij. De meiden hadden er zin an, het ziet er namelijk behoorlijk spectaculair uit. We waren er al een paar keer langs gereden, het park ligt naast een grote weg. Je ziet de Krakatau vulkaan van ver met de grote watervallen. Als je de reviews er op naleest was het park echter niet al te best. Veel opstart problemen en lange wachttijden bij de attracties, dus we hadden afgesproken om er op tijd heen te gaan en het gewoon maar over ons heen te laten komen.

Dus wij door de ticket controle, en daar kregen we een armband. Deze kon je gebruiken om je aan te melden bij de attracties. Je krijgt dan een tijd mee waneer je zo door kan lopen bij de attractie zonder noemenswaardige wachttijd. De tijd die je hebt voordat je, je bij de attractie kan melden kun je in de zwembaden, en lazy rivers doorbrengen. Of op je zonnebedje, we zijn immers wel in de SUNNY STATE Florida!

Dus wij een bedje opgezocht, er was een hoop volk maar er was nog plek. En op naar onze eerste attractie! wat een GAAF PARK zeg! Je hebt familie en single glijbanen, je kan op een band, een kano of in een twee, vier of vijf persoons band naar beneden. Dat verschild per glijbaan. Je hebt rustige rides maar ook wilde of extreme rides. Voor ieder wat wils. En ondertussen in het golfslagbad, met drie soorten golfslagen onder de waterval van de vulkaan. Of in een van de lazy rivers op een band zo lang als je wilt. Wat wat een relaxte dag zeg :-)) We hobbelde rustig van de ene naar de ander glijbaan. De ene keer met z'n vieren er in en de andere keer alleen of met z'n twee.

De meiden hadden me een keer tuk, ik was mijn bandje verloren en moest een nieuwe halen bij de congierge. Ons tijdslot voor de ride was al af gegaan dus Alex, Anouk en Aukje gingen naar de ride en even later kwamen we elkaar tegen bij het uitstappunt. Ze waten zo enthousiast, dat ik toch nog maar even alleen ben gegaan. Het was geen wilde rit tot het einde toen viel je even twee meter naar beneden! En wie stonden me daar lachend op te wachten? De donderstralen!! Mijn gezicht tijdens val was blijkbaar erg grappig!.......hihi.

Rond een uur of zeven hadden we wel het end in de bek. De laaste attractie was ons niet gegund, we moesten de trap af want er werd onweer verwacht. Het was niet heel erg, we hadden meer dan genoeg leuke dingen gedaan.
Vulcano Bay! Zeker een aanrader als je een beetje een waterdier bent!

We zitten op de bank in het appartement, en ik lach als laatste :-)). Alex, Anouk en Aukje hebben toch iets meer kleur opgedaan dan ze hadden verwacht en gehoopt , dus er wordt behoorlijk gesmeerd met aftersun.....hihi. Ik zit met drie kreeften op de bank...... Nu hebben ze niet erg veel pijn dus hebben we waarschijnlijk net op tijd flink gesmeerd met zonnebrand. En na een dikke laag aftersun er op hoor ik ze helemaal niet meer, En nu hopelijk rustig de nacht in.
Hebben ze toch nog een kleurtje op gedaan in Florida. Ik sta de hele vakantie al klaar met de zonnebrand dus veel kleur was er nog niet op gekomen.

Morgen een rustig dagje, we gaan uitslapen en rustig inpakken. Dit is dus mijn laatste blog uit Amerika. Vrijdagochtend moeten we er op tijd uit. Om tien uur moet de auto terug naar de verhuurder en rond de klok van twaalf zitten we in het vliegtuig naar Detroit. Daar hebben we een overstap op KLM naar huis. We missen de familie en Breg, we zijn klaar om naar huis te gaan. Ik maak nog een blog denk ik als ik weer thuis ben en dit FANTASTISCHE AVONTUUR wat is geland in ons hoofd. Tot dan en voor nu alvast bedankt voor het meelezen van mijn/ons verhaal en jullie ontzettende leuke reacties!!

Alex, Rimada, Aukje en Anouk.

1. Fransje:
    24 augustus 2017
    Ik wens jullie een goede thuisreis! Heb genoten van de verhalen! Zie je wel weer op OtH.
  2. Carla nijveld:
    24 augustus 2017
    Mensen goeie vlucht en ik heb erg genoten van de verhalen.
    Leuk om het van zo dicht bij mee te maken.
    Tot hoorns lfs Carla
  3. Mam:
    24 augustus 2017
    Een hele goede reis naar huis tompoezen zijn besteld voor zaterdag ,ik heb heb er zin in om jullie weer te zien
    Gr Mam en Breg
  4. Olaf:
    25 augustus 2017
    Howdy-Doody!
    Wat een avontuur moet het zijn geweest voor jullie!
    Zoals viel te lezen hebben jullie véél gezien, beleefd en meegemaakt. Ik moet wel zeggen dat we op deze manier wel goed hebben kunnen meegenieten van jullie belevenissen.
    De weken zijn voorbijgevlogen, lijkt wel... Vooraf leek het zo lang, en achteraf zó kort!
    Er zijn nog genoeg indrukken te verwerken geloof ik zo...

Voor alsnog een goede vlucht(-en) en wel thuis!

Groetjes uit Bovenkarspel.