Schapen of fietsen

1 augustus 2022 - Terschelling, Nederland

Wat zijn er meer op Terschelling, schapen of fietsen? Ik denk fietsen. In de piepkleine dorpjes is meestal geen bakker en supermarkt maar je vindt overal een fietsverhuur. De verhuurwinkels zitten zelfs naast elkaar. Volgens Google Maps zitten er op Terschelling alleen al 16!!

Verder valt het ons op dat er enorm veel jongeren rondfietsen. Het geeft een andere sfeer dan op de andere eilanden.  Het is ook leuk om te zien, gister gingen er hele groepen " gepikt en gesteven" voorbij op weg naar een uitgaansgelegenheid. Uitgelaten en gezellig,. Ze gingen blij opzij voor deze bijna senioren fietsers, en wenste ons in het voorbijgaan nog een een mooie dag verder...lief he 🥰.

Maar we hadden een stevige fietsrit gepland op deze zonovergoten dag, dus de wekker ging op tijd en we zaten met een grote groep andere gasten aan het ontbijt. De natuur is hier weer anders, veel meer bos en de rit was zeer afwisselend. Duinen, bos en dorpjes van alles hebben we wat meegekregen. Veel gele huizen uit 1800, met gelijk metselwerk, mooi hoor!

We hebben opgestoken op de haven van West Terschelling, met al die bedrijvigheid verveel je je niet. We hebben de Brandaris ook gezien.......die kan dus ook weer afgevinkt worden op het lijstje, ik vond het niet echt spectaculair. Geef mij de Watertoren maar in Hoogkarspel.

Daarna de ouwe dijkweg terug een heerlijke rit. De hele dijk wordt begraast door schapen kuddes. Je moet bij wijze van spreken af en toe slalommen om de schapen heen. Vooral het ontwijken van schapen stront is een klus, als je ook nog naar ander dingen wil kijken 😀. We kwamen ook nog een kunstwerk in zee tegen. Het had te maken met de oprichter van het Oerol Festival. Erg grapig om er op te lopen.

Ik heb de schaapjes niet geteld, maar ik denk dat er nog steeds meer fietsen zijn dan schapen op Terschelling.

1. Fransje:
    1 augustus 2022
    En nou maar hopen dat je vanavond geen schaapjes hoeft te tellen om in slaap te vallen. Zal vast niet gebeuren na al dat sportieve gedoe!
  2. Rimada:
    1 augustus 2022
    Denk het ook niet Fransje. Maar we fietsen niet zo snel hoor, ik wil ook nog wat zien. We worden alleen maar ingehaald door de bergen electrische fietsen
  3. Esther Groot Overman:
    1 augustus 2022
    Die tegel van de boekjes van pap, kapitein Rob. Mooi dat kunstwerk in zee.
  4. Rimada:
    Vond ik ook!
  5. Stella van der Windt:
    1 augustus 2022
    Schylge het eiland van mijn grootouders . Daar heb ik heerlijk gedwaald rond Doodemanskisten en schelpen gezocht op t Groene Strand.