Opweg naar het pad

5 maart 2022 - Avenhorn, Nederland

Waar we gestop waren zaijn we ook weer opgestapt. Avenhorn, Alex heeft ons wweggebracht met de auto en om 8.30 uur liepen wij met frisse moet en de zon in de rug het koude maar o zo mooie landschap van Westfriesland in. Via de Walingdijk richting Ursem en vandaar uit over de Schellingdijk naar Rustenburg. Waar we in De Gouden Karper een theetje met een gebakje hebben gedaan. Het was overigens ook hoog tijd voor een sanitaire stop. Wat een leuk plekje. We spraken er met een echtpaar wat daat had geslapen een de laatste etappe van hun wandeltoch gingen doen. Een rondje West-Friese omringdijk. Afscheid genomen, hup in de benen en verder over de dijk langs de gezusters 2 richting Oterleek. Hier gingen we een grasdijk op waar we een bejaard hondje tegenkwamen die achter een groep jonge honden aan sjokte. Zielug vonden we dat. Na de grasdijk gingen we opweg naar Alkmaar ons einde van de dag. Voor Oudendijk gingen we door het fietstunneltje richting een brug over het water. Hoog, ik zeg tegen Rimada 'dat kon nog wel eens lastig worden' ik heb hoogte vrees, maar het viel mee. Over de brug hebben we een plekje in het gras gevonden voor een picknick.  Nadat we weer even onderweg waren en door Oudendijk liepen was het toch wel weer tijd om de natuur zijn gang te laten gaan. Bij een seniorencomplex mochten we naar binnen 'en dat misstaat niet want die grijze koppen van ons passen best' en van de wc gebruik maken.  Nadat we Alkmaar ingelopen waren dachtenn we dat we weer een brug over het water moesten maar dat bleek een kleine verrassing te zijn. Het was een pontje, wat een leuke verrassing. Na overgezet te zijn door de veerman liepen we het oude deel van Alkmaar in waar ban die leuke straatjes zijn met bijzondere winkeltjes.  We hebben bij het museum nog even gezeten en daarna op de trein weer naar huis. Op naar de 3e etappe van Alkmaar naar Uitgeest.

1. Ronald:
    5 maart 2022
    Hoi, grijskoppies, wat leuk dat jullie de tocht weer hebben opgepakt. Wat is Nederland toch mooi hè, vooral met zulk weer. En wat die hoogtevrees betreft, daar heb je de volgende 1300 km genoeg tijd voor om aan te wennen. De pyreneen zijn super mooi en ook heeeeeel hoog. Veel plezier samen met alle onverwachte ontmoetingen, de natuur, de pittoreske dorpjes en alle rustpauzes.
  2. Rimada:
    7 maart 2022
    Dank je Ronald, Het is zeker genieten!
  3. Carla nijveld:
    5 maart 2022
    Meiden!!!! Top wat goed!
    Ja Nederland is echt prachtig.
    Alkmaar enig leuker als Hoorn.
    Heel veel plezier houd me op de hoogte!?
    Lfs Carla
  4. Rimada:
    7 maart 2022
    Jazeker we houden je op de hoogte. Het is zeker verrassen, je ziet veel meer omdat je toch even ongehaast loopt.
  5. Frank Van Westen:
    6 maart 2022
    Als het mag zou ik wel eens mee willen lopen. Weer us are praat 😂 Gr. Frank.
  6. Rimada:
    12 maart 2022
    Volgende week zaterdag? Tijd van vertrek is nog niet bekend en de plaats wel. We gaan met de trein naar Alkmaar en stappen daar het pad weer op.
  7. Jolanda:
    7 maart 2022
    Wauw. Wat gaaf dit. Heel veel plezierige en mooie kilometers samen. Groeten Piet en Jolanda
  8. Rimada:
    12 maart 2022
    Dank je wel. We hebben er dan ook echt zin in om door te zetten.
  9. Jeroen:
    7 maart 2022
    Stoer meiden, leuk om jullie weer te kunnen volgen 👍
  10. Rimada:
    12 maart 2022
    Dank je wel. We gaan de toch aan en zullen tot het weer slecht wordt waarschijnlijk blijven lopen. Op onze tijd. 😉
  11. Carla nijveld:
    Hoi meiden
    Hoelang gaan jullie lopen???
    Deze week of??
    Jullie zijn nog geen pensinada’s.
    Ff een vraagje
  12. Rimada:
    12 maart 2022
    Zo nu een dan een etappe. Na elke etappe spreken we de volgende datum af. En je weet deze prima donna's lopen niet in de regen. 😁
  13. Marja:
    11 maart 2022
    Wat een leuk verhaal weer
    En fijn dat jullie de draad weer hebben op gepakt
    Heer ik hou van reis verslagen
    Ik kan niet wachten tot jullie weer op pad gaan
  14. Rimada:
    12 maart 2022
    Komt goed, we zij tot vermaak van onzelf en anderen. 😍
  15. Carla nijveld:
    13 maart 2022
    Knappe dag vandaag.
    Wie weet waar jullie uithangen/ lopen.
    Deze dame vond de gin tonic te lekker gister.
    Maar mijn dag komt ook om straks maar fietsen.
  16. Rimada:
    14 maart 2022
    We gaan zaterdag weer lopen Carla. We zijn nog lang gen pensionado's. Ik mag nog 15 jaar werken. Die mijlpaal ligt nog ver voor ons.
  17. Isis Hiemstra:
    14 maart 2022
    Ahhh wat leuk om te lezen dat jullie het weer opgepakt hebben!!!
    Als jullie bij een etappe door Santpoort komen zorg ik voor de koffie en t gebak!
  18. Rimada:
    22 maart 2022
    Danknje wel voor het aanbod. Gr Esther.
  19. Esther Bakker:
    15 maart 2022
    Leuk om te lezen succes met de volgende etappe.
  20. Rimada:
    22 maart 2022
    Dank je wel. Het is weer gelukt. Volgende verhaal staat er weer op. Groetjes Esther.
  21. Mam:
    21 maart 2022
    Heerlijke verhalen van mijn stoere dochters
    Mag het allemaal van dichtbij meemaken
    Een trotse mam
  22. Rimada: