P P P Paard.

5 augustus 2017 - Brice Canyon, Verenigde Staten

Vroeg uit de veren vandaag, een cracker met kaas (we hebben eetbare kaas gevonden  extra sharp geraspte cheddar) een koppie thee en een bakkie yoghurt en op naar Bryce Canyon!

We stonden rond acht uur half negen bij de start van het Peekaboo Trail van 9 kilometer. Jazeker, we hadden er zin in! Inmiddels gaan de heupen geruisloos in de salza stand om alle hoogtes te overbruggen, alleen de "foto stop" momenten hebben we er in gehouden. De meiden zijn berggeit en bergpuppie en Alex is de stoomlocomotief. En ik, ik ben ........DE GENIETER maar dat zijn we allemaal wel.
Het pad was alleen maar stijgen en dalen (het hoogteverschil was 250 meter) maar de knikkerbaan paden gingen iets luier naar beneden dan gister.

Buiten de fantastische uitzichten gaan we dit pad zeker om een ding herinneren......de bergen paardenstront!! Een paar van die luie toeristen hadden paarden besteld voor de trip en gingen het grootste gedeelte over hetzelfde pad als wij. Ik weer niet waar die beesten het vandaan haalden maar ze bleven maar schijten......buiten dat je er met je wandelschoenen omheen moet laveren, stinkt het ook nog enorm. Als je je adem het meest nodig had (berg op) lagen er ook de meeste verse hopen. Aukje heeft besloten vanaf nu alleen nog maar p p p paard te eten, zodat toekomstigen lopers deze ervaring niet beleven ;-))

Nog een keer mijn complimenten over de organisatie van al die parken! Bij elk park heb je visitorscenter, de je dagelijks op de hoogte houden van alle belangrijke zaken die je nodig hebt om veilig op pad te gaan. Je wordt bestookt met dringende adviezen om vooral goed uitgerust aan je wandeling te beginnen, zonnebrand, petje, goede schoenen, op het juiste moment van de dag. Maar vooral VOLDOENDE WATER MEE!! En ik moet zeggen dit is ook echt heel belangrijk. Vooral Alex had dit vandaag goed in zijn oren geknoopt, als je het mij vraagt een beetje te goed :-))

Na de eerste kilometer klonk hij als een stoomlocomotief "gister leek het wel beter te gaan schat" zei ik nog tegen hem........Maar tweederde van de trip later bleek hij bij het tellen van de flesjes water in de rugzak, er toch iets meer mee te hebben genomen dan hij had gedacht..........de hele voorraad, 6 liter!! Wij lachen hij kreunen. Bij elk opgedronken flesje liep Alex weer een stukje lichter. Leuke verhaal om te onthouden.

De meiden zijn zwemmen, wij zakken uit op het bed met een koppie. Straks even boodschappen doen (water aanvullen) en een wasje, kunnen die stinksokken uit de wandelschoenen ook weer fris in de koffer.

De was hangt overal in de hotelkamer, morgen kan alles weer opgevouwen. Straks een eenvoudige warme hap, de supermarkt bij dit resort was zo belachelijk duur! Je weet dat je op vakantie hier en daar de hoofdprijs betaald, maar dit was echt te gek! Bijna twee dollar voor een verse appel.......
Vanavond nog even een rondje lopen en dan morgen op naar de volgende stop.

Las Vegas Here We Come !!:-):-))

1. Esther Bakker:
    6 augustus 2017
    Wat een dag weer, mooi om te lezen als jullie thuiskomen nog een week bij komen, veel plezie en een fijne zongdag, Groetjes van de Fam Bakker