Las Vegas Theater

6 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

En ik alsmaar denken dat we een rondreis hadden in Californië, kan je nagaan dat we geen besef hadden van de grote van de trip. Je referentiekader is Nederland en in mijn achterhoofd had ik ook het idee dat we een soort van rondje Nederland zouden doen maar dan in Amerika. Vandaag zijn we drie staten doorgereden opweg naar Las Vegas. Utah, Arizona en we eindigen in Nevada. De rit was 220 mile lang en dat vonden we allemaal mee vallen. In Nederland ben je dan alle kanten al de grens gepasseerd en rij je al lang in België of Duitsland.

We hebben besloten het Zion National Park voorbij te rijden. Met 37 graden op de teller en de trip van gister nog vers in het lijf, leek het ons beter om door te gaan naar Las Vegas. De meiden staan te juichen! Ze vonden het natuurpark gehalte van onze trip best hoog en snakken naar een leuke stad met winkeltjes. Ik denk dat ze nog gaan verschieten in Las Vegas. Ik heb begrepen dat het daar allemaal in de overtreffende trap valt te zien en beleven, we wachten af......nog maar 63 mile we zijn er zo :-))

We zijn er nog niet maar we komen in de buurt. Ook zonder TomTom kunnen we dat merken. Naast de weg staan op een voetbalveld breed terrein elektriciteitsmasten in rijen naast elkaar opgesteld richting Las Vegas. Gelukkig zijn we ook een zonnepanelen veld gepasseerd. Maar dat kunnen er hier echt nog wel meer zijn! Wat een lege vlakte met dorre struikjes. Amerika zou de zonne energie leverancier van de wereld kunnen zijn als je het mij vraagt!

Nou we hebben de eerste wandeling door Las Vegas er op zitten hoor! Wat een BELEVING! Door de shuttlebus afgezet achter het reuzenrad HIgh Roller en hup de bedrijvigheid van Las Vegas in. De warmte blijft aardig aan je plakken maar overal hebben ze een soort van verstuivers aan de straatverlichting waar een nevel van koelte van af komt, erg lekker. En we hebben al wat meegemaakt ook! De eerste Elvis Presley hebben we al gespot, al was hij wat oud en aftands........hihi. Alex is op zijn kont geklapt door een dame in strak SM kostuum, er stonden vier van deze dames op straat en ze probeerde reacties uit te lokken van het wandelend publiek. Alex moest zijn T-shirt uit zijn broek doen zei ze, maar Alex reageerde niet. Verder zagen we twee zeer schaar geklede dames in revu kostuum met veren en twee plakkers op de borsten. Daarmee kon je op de foto, maar daar hadden we geen behoefte aan.

We hebben de Flamingo gezien, Caesar's Palace en we zijn in de Venetian wezen shoppen. De gondels en de neplucht, een optreden van een Italiaanse zanger en twee mime artiesten. Eigenlijk teveel om op te noemen. Op elke hoek van de straat is het hier theater. We hebben zeker drie of vier live optredens gezien. En toen was het voor vandaag genoeg geweest. Aukje en Anouk hebben beide een souvenir gescoord. Het was al na dik na zevenen dus op naar het hotel voor een broodje. Het was inderdaad een beleving!

Alex had een beetje een rare buik, maar ja dat was niet helemaal vreemd. Aukje had ons vanochtend op een ondbijtbuffet getrakteerd en daar had hij zich iets te veel aan tegoed gedaan. Tel daarbij een paar stevige bakken koffie op en dan kan het wel eens raar aflopen. Ach ja niks wat een paar crackers en een nachtje rust niet op kunnen lossen:-)
Straks nog even samen met de dames het plan van morgen samenstellen en dan lekker slapen.

Oja, wat ik vergeten was te vertellen, we overnachten de komende dagen in het Gold Coast Casino en Hotel. Dit is ook best grappig, je komt in het casino alle stereotiepen tegen, dikke oude vrouwen achter de eenarmige bandiet. Bezwete mannen aan de goktafels, vele Aziaten man en vrouw bij bijna alle spellen. Toen wij een broodje gingen halen in het casino bij de Subway zat er een eenzaam jongetje met een computerspelletje bij de Subway aan een tafeltje, ik kan me zo voorstellen dat zijn mam of pap aan het spelen was en hij moest wachten tot ze uitgespeeld waren. Ergens anders mogen kinderen in het casino namelijk niet zitten. Best zielig........

1. Fransje:
    7 augustus 2017
    Bieden ze in Las Vegas nog steeds van die spotgoedkope buffet- dinners aan? Dit om je maar in het casino te houden! Ik herinner me dat je zelfs op het toilet nog kon gokken.
    Fransje
  2. Rimada:
    7 augustus 2017
    Ik weer het niet Fransje, Alex en ik gaan morgen een gokje wagen. De meiden mogen niet mee. Eigenlijk vindt ik gokken niks, maar je kunt niet in Las Vegas zijn geweest en niet een paar dollar hebben vergokt. Je hoord het morgen!
  3. Carla nijveld:
    7 augustus 2017
    Ja jonge dames eindelijk een stad van formaat.Ik kan me voorstellen dat jullie wat anders wilde.Zou ik ook hebben!!!
    Lijkt me echt gaaf om die stad te zien en de sfeer te proeven.
    Alles big big big ook al zo'n alle Jezus grote hamburger gegeten??? Leuk de foto's erbij .jullie slapen nu nog straks weer op avontuur.Wij gaan ff West Friesland verkennen op de fiets mooie dag.Gaan ff genieten .
  4. Saida:
    7 augustus 2017
    Na een dag of wat Ameland ben ik weer bijgelezen, hoor! Wat een geweldige belevenissen maken jullie! Heel leuk om dit vanuit thuis een beetje mee te krijgen!
  5. Mam:
    7 augustus 2017
    Wat weer een prachtig verhaal Als ik die kopie s van jullie zie ,hele blije gezichten
    Prachtig om te zien
    Breg is bij Esther geweest voor 1 nachtje ik moest om de Kermis borrel ,was gezellig
    Meiden hebben jullie je knip al leeg gekocht in Las Vegas ?nog veel plezier gr Mam
  6. Marja:
    Wat een beleving Las Vegas
    Dat is heel wat anders dan aldie natuur , natuurlijk
    Leuk om de mooie foto's te zien en op deze manier jullie vakantie mee te beleven