Waanzinnig avond!!

7 augustus 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hebben uitgeslapen vanochtend! Wij zijn van plan om vanavond als het donker is in het centrum te zijn en dan leek het ons niet handig om bij morgenstond al in de stad te zijn. Je sjacherd je benen toch al bij ut gat of.

Nou was dat wel goed ook want midden in de afgelopen nacht hoorde ik opeens een vreemde vent naast m'n bed praten. Ik schrok me wild en verstond er geen zak van:-€

Ik keek om me heen, het was hardstikken donker, ik zag dus niks en Alex ook niet. Die is naar de deur gelopen, maar op de gang was ook niks. Gerustgesteld zakte ik weer bijna in slaap........maar toen hoorde ik die vent weer!! Iedereen wakker en ik begreep er niets meer van...... Wat bleek nu iemand in het hotel had op het brandalarm gedrukt, alle kamers werden via de speaker van de telefoon (die naast bed stond) gewaarschuwd dat het brandalarm was afgegaan, maar dat die waarschijnlijk vals was en dat we verder zouden worden geïnformeerd. En inderdaad, tien minuten later hoorde we op dezelfde manier dat het vals alarm was geweest........ Maar ik kon niet meer maffen!f!! Die @&€##¥$ stem had me de schrik van mijn leven bezorgd en het duurde een hele tijd voordat we slaap weer te pakken hadden.

Maar ja, rond een uur of twaalf op weg naar het centrum, een ticket gekocht voor de monorail en op naar de Bellagio. Want met chocolade minnende meiden moesten we toch echt de record grote chocolade fontijn zien! Sowieso is de Bellagio een belevenis om doorheen te lopen. Een mooie binnentuin met bloemen kunstwerken, alles marmer en bling. En natuurlijk een scala aan winkels uit het hoge segment. Aukje wilde graag bij Chanel naar binnen, maar zag al die stijve verkopers staan en hield wat in. Maar onze centen zijn net zo goed als die van een tante in een couture pakje en trouwens het was überhaupt een hoog toerist gehalte, dus wij naar binnen. De verkoper was netjes en correct tegen Aukje (anders had ik um persoonlijk zij strot omgedraaid) en Aukje liep naar buiten met een schattig klein Chanel tasje met een heerlijk luchtje er in die voorlopig in Nederland nog niet uit komt "Gabrielle".

Daarna zijn we met de monorail naar de High Roller gegaan om even lekker een half uurtje te genieten van het uitzicht over Las Vegas in het bijna hoogste reuzenrad ter wereld. Zeker de moeite waard!!
Onderweg stond Anouk nog even te kijken naar een straat artiest die met spuitbussen verf kunstwerkjes maakten, gister had hij er een gemaakt van Deadpool en Anouk hoopte deze weer te zien maar helaas.....

We wilde ook nog naar het oude gedeelte van Las Vegas, maar dat was zeker drie kwartier lopen vanaf het station en dat is met deze hitte te gek. Dus op naar het hotel even uitzakken en dan straks met de auto even daarnaartoe. Kunnen we daar gelijk een happie eten.

DIT WAS OVER DE TOP, GEWELDIG, WAANZINNIG LEUK!!!!!!!!!!
Met de auto naar Fremont Street Experience in Old Town Las Vegas. Eerst bij daglicht een American pizza eten, en dan met donker uit het restaurant komen. Wat je dan ziet is met geen pen te beschrijven, zo waanzinnig over de top leuk!
(Maar ik ga het toch proberen:-) je stapt een twee mijl lange weg op die er qua lichtshow uit ziet als New York om 12 uur s'nachts tijdens de jaarwisseling. Maar dan met de gezellige uitstraling van de lichtjeskermis in Hoorn. Dan zijn er net zoveel straatartiesten en exentriekelingen als verkopers op de Hoogkarspelse jaarmarkt. Iedereen is blij en gezellig en mensen dansen spontaan mee op de live optredende DJ's, en artiesten. Dus alles tussen Greenday, Elvis en Twicken (kontenschud muziek)

Je kan met een kabel over de weg scheren, met vier personen tegelijk, en de weg is overdekt met een soort half doorzichtige koepel, waar ep een gegeven moment over de hele lengte een soort van videoclip wordt afgespeeld. We zijn wel drie keer op en neer gelopen. Het was zo leuk, we konden amper afscheid nemen.
Een absolute "MUST HAVE DONE THAT" als je eens in Las Vegas komt.

We zijn na afloop op de terugweg over De Strip gereden met de auto, dit was ook waanzinnig mooi met alle lampjes en gelikte gevels en lichtshows. Maar als ik moet kiezen ga ik voor de Fremont Street Experiance elke keer!!!!!
Misschien kom ik er morgen nog op terug, we moeten dit nog even verwerken.
Effies kletsen en dan naar bed. Anouk wilde er al spontaan een dagje aan vast plakken hier om morgen nog een keer te gaan. Dat zegt genoeg. Toch is Las Vegas nu geweest, wat een ervaring!!!
En oja hier stond ook een straatartiest kunstwerken te maken met spuitbussen verf, en Anouk heeft haar Deadpool schilderij hoor ;-)

1. Rimada:
    8 augustus 2017
    O ja Fransje, we hebben gegokt, Alex en ik hebben welgeteld1 dollar ik een eenarmige bandiet gegooid en dat konden we een keer de arm voor over halen. We begrepen er allemaal niks van. Maar er kwam niets uit en de machine bleef daarna angstvallig stil. Het hele gokgebeuren is voor ons dus niet weggelegd. Ik denk dat ik dat ook helemaal miet erg vind :-))
  2. Carla nijveld:
    8 augustus 2017
    Lijkt me waanzinnig dat Vegas gebeuren.Kan me voorstellen dat de dames niet weg wilden.Maar er staan denk ik nog heeel veel leuke dingen op het programma.
  3. Marja:
    8 augustus 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer ,ik krijg gewoon zin om er ook heen te gaan , dus wie weet !
    En ben benieuwd naar het nieuwe luchtje en het mooie schilderij
  4. Gerrit:
    8 augustus 2017
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Zelf was ik met m'n zoon in USA, het zuidwesten. Ook ik heb een reisverslag gemaakt, ook via reislogger.nl: gerritslagter.reislogger.nl.

Als ie op de route ligt, bezoek zeker een keer "Texas Roadhouse". En ik weet niet of ie in jullie route zit, maar "Antelope Canyon" is fantastisch. Op dit moment zitten jullie in Las Vegas? Dan staat "Hoover Dam" ook op het programma?

Veel plezier nog daar!

Groet,
    Gerrit Slagter, Hoogkarspel
  5. Rimada:
    9 augustus 2017
    Hoi, Gerrit we hebben al een aardig stukje van de trip er op zitten. We gaan nog wel wat plekken bezoeken, ik kijk even of jouw tips er nog tussen passen. De Hooverdam hebben we inderdaad vandaag gedaan. Zie het verslag:-) als ik tijd heb ga ik zeker even jouw verslag bekijken!