Capitol Reef

3 augustus 2017 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Tijd, de tijd lijkt onbelangrijk.
We zaten in de auto vanochtend en het was even zoeken welke dag het was. We zijn al 11 dagen onderweg! Af en toe rijden we door een tijdzone, de Tom Tom is dan van slag en de ene mobiele telefoon geeft wel de goede tijd en de andere niet. Zelfs de auto met 2 tijdklokjes heeft soms 2 verschillende tijden. Laatst waren we een uur eerder op plaats bestemming omdat de tijd niet klopte. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, op tijd komen betekend niet zoveel op deze vakantie (behalve bij het ontbijt:-) we zijn onderweg.

En toen een korte rit naar Capitol Reef, er zit wel een grappige geschiedenis aan dit park. Het was namelijk tot  de 19e eeuw een halfvergeten nederzetting. Heel vroeger van de indianen maar de laatste 100 of zo jaar door de Mormonen bewoond. Midden in de Reef was de aarde erg vruchtbaar en met ongeveer 10 gezinnen leefden ze van het verbouwen van fruit. Peren, appels, perziken e.d. grappig he! Het enige probleem was de overstromingen die met enige regelmaat plaatsvonden en nu nog plaatsvinden. Dan was veel van wat ze hadden opgebouwd weer weggevaagd.. Je kom er nu nog het een en ander van zien. Een schooltje en een aantal boomgaarden.

We hebben Hickmans Trail gelopen naar Hickman Bridge, een natuurlijke boogbrug waarbij het kalkzandsteen is uitgespoeld onder het harde gesteente. Anders dan de andere Arches was deze in veel gekleurde grondlagen opgebouwt. En het feit dat we een uurtje lopend onderweg waren om hem te zien maakt hem natuurlijk extra mooi!

Ik zit nu op mijn bed in de hotelkamer van Capital Reef Resort, en kijk uit over de Capital Reef, zo luxe! We zij even gestopt bij een Tradingpost (ja het is gelukt om een Tradingpost te bezoeken die nog bestond en in werking was. Goed he :-)) en we hebben daar wat lekkers gekocht voor het avondeten. Vers brood en een soort van gegrilde kip. Dus lekker eten straks en een goede nacht maken.

1. Tante Nel:
    4 augustus 2017
    Hoi luitjes

Hier een berichtje van ons
    Ik kijk iedere avond na het eten naar je verslag
    geweldig wat een reis het lijkt af en toe wel of je een film draait
    kijk al weer uit naar het volgende avontuur

gr van ons
  2. Rimada:
    5 augustus 2017
    Hopelijk genieten jullie een beetje mee op afstand. Blij dat u gezellig mee leest!