Wegisweg (Diagon Alley)

18 augustus 2017 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

Zo een enerverende dag zit er weer op!

We waren er al vroeg uit om redelijk op tijd bij Universal te zijn. We hadden de tip gekregen om als eerste naar de attractie te gaan waar we zeker naar toe wilden. Deze vakantie tijd kan het best druk zijn en dan lopen de rijen op bij de gewilde attracties.

De dames wilden naar Harry Potter en natuurlijk lag dit achter in het park. Het was al best druk, wat een mensenmassa zeg! Alles is zeer goed georganiseerd van het parkeren tot de rijen bij de attracties. Niets wordt aan het toeval over gelaten.
Harry Potter was GAAF!! De Diagon Alley was precies nagmaakt. De sfeer de medewerkers de optredens, de snacks en drankjes alles was zoals in de film. Er zat een draak op het dak in de steeg (de draak die uit de kluis is ontsnapt in de film) en die gromde een keer in de zoveel tijd en spoog een flinke lading vuur, je voelde de warme op straat. Heel realistisch!

Je kon bij Olivander een toverstok kopen waarmee je in de hele straat toverspreuken trucjes kon uitvoeren. Een interactieve toverstok werd het genoemt . Die gingen als warme broodjes over de toonbank a vijftig dollar per stuk. Je zag overal kinderen toverspreuken opzeggen. Op de kaart geleverd bij de staf stonden de plekken waar je de trucjes uit kon halen. Een enorm grappig gezicht:-)) De soort van Harry Potter achtbaan attractie was GAAF je krijgt een 3D bril op en je had echt het gevoel dat je moest duiken voor alle dingen die je meemaakte tijdens de rit.

Toen maar even uitzakken met een drankje, Aukje had een groen drankje paarse bolletjes er in. Ik had iets met limoen erg lekker en Alex en Anóuk hadden iets met sinaasappel en kaneel erg zoet. Als je een twee dagen pas had kon je ook nog met de Hogward trein mee naar het ander park, maar dat hadden niet dus op naar de rest van het park.

Op de foto met levende Autobots uit de film Transformers, deze achtbaan/3D  attractie was helemaal spannend. We stonden wel even langer te wachten, want de attractie ging wegens een kleine storing een klein half uurtje ofline. Nu weten we dus heel erg goed, wat je als rekruut van de Transformers moet doen om aangenomen te worden. We hebben het filmpje in de wachtrij wel negen keer gezien;-)(€. Je begrijpt......toen was het hoognodig tijd voor een sanitaire stop...pfffff.

Nog even over de toiletten in Amerika ten eerste, je vind overal, echt overal openbare toiletten. Erg FIJN!! Ten tweede de dames WC's hebben deuren met kieren, aan twee kanten van de deur is zeker een kier van een centimeter of meer. En sommigen deuren beginnen zo hoog dat je nog net niet de knieën ziet van diegene die naast je zit. Dit is in Nederland echt ondenkbaar. En dat je van buiten door die kieren gewoon naar binnen kan kijken (ik heb het niemand zien doen hoor) maar het idee is raar.
Verder is het bijna altijd een ovalen pot met een bak water die die wegspoelde bij het doortrekken. Voordelen een stuk minder stank en geen remsporen. Wat je al niet opvalt in het buitenland he.......hihi

Okee, we gaan weer verder met Universal, even een broodje gegeten van redelijk goede kwaliteit. Bij Disney zijn ook wel eens geweest daar smaakte "toen" alles naar bagger.
We volgden de plattegrond en kwamen nog bij Men in Black een humoristische horror schminkshow, de parade en nog een paar erg mooie attracties. Al met al een goed bestede dag. Heerlijk is ook dat alles in het Engels is. Mijn Engels is beter dan mijn Frans, dus je volgt alles beter.
Op de terugweg werden we door Anouk getrakteerd op een ijsje, en moe maar voldaan stapte we in de Jeep.

Anouk was nog gestruikeld, knie stuk en zere teen, dus we wachten even af of het programma van morgen door kan gaan. Maar anders op naar de space shuttles van Kennedy Space Center!

1. Carla nijveld:
    19 augustus 2017
    Ik denk dat jullie een stuk korter terug komen gewoon afgesleten.Jullie sjouwen wat af.Maar wel een belevenis !!!
    Gister avond zijn wij naar vuurwerk geweest mijn god het wordt met het jaar gekker mooier.Dus weer laat vandaag vrienden te eten ja en wat eet je met de Hoornse kermis gerookte paling.
    Mijn benieuwen hoe ze dat vinden, gaan we beleven.
    Morgen ook een drukke dag Wim speelt in de Beemster dus de meiden van de leesclub gaan er op af.En maandag natuurlijk lappendag.En dan ga ik in retretre,Have fun!!!!
  2. Rimada:
    19 augustus 2017
    Klinkt allemaal erg GEWELDIG Carla. Heb je wat over ons te zeggen, volgens mijn zijn jouw bienne ook bij je gat af na de kermis. Dat missen we dan maar weer dit jaar. Veel plezier met paling eten....lekker!!
  3. Tanja:
    19 augustus 2017
    Wauw, ik had even een inhaalslag. Maar wat een gave reisverhalen. Echt levendig om te lezen!
    Wij zitten op diemoment in Schotland en gaan deze week naar de spoorbrug uit de Potter-films. Glenfinnan bridge.