transfer dagje (een beetje saai)

16 augustus 2017 - Lake Buena Vista, Florida, Verenigde Staten

We zitten in het vliegtuig van Delta Airlines. Het was weer een heel gedoe voordat we in de lucht zaten. Auto wegbrengen, vette file onderweg. Inchecken en in de rij voor de bagage. Een securitycheck waarbij zelfs je schoenen uit moesten. Ik was nog even bang dat het met de bagage niet goed zou gaan want normaal al je economieclass vliegt mag je bij binnenlandse vluchten alleen handbagage kosteloos meenemen. Maar gelukkig een mailtje naar de reisorganisatie bracht helderheid. Als je alle vliegtickets in een keer boekt zijn de bagage afspraken bij alle vluchten gelijk (weer wat geleerd).

We vliegen over land, we zijn vier en een half uur onderweg. De filmpjes op je tv'tje zijn leuk maar naar buiten kijken is dat zeker ook! Je ziet voornamelijk bebouwing bij rivieren en water, daar buiten is het alles natuur. In Amerika hebben ze beregening voor agrarische land, die in een cirkel draait. Vanuit de lucht zie je dus regelmatig allemaal rondjes met groen gewas en daarbuiten is alles bruine en droog. Er is gewoon nog heel veel ruimte in Amerika, dat is in Nederland wel anders......
De meiden worden verwend. We hoorde dat je alles in het vliegtuig moest betalen dus toen er een steward langs kwam met drinken heb ik dit gevraagd. Hij moest lachen, hij zij dat drinken en en snacks FREE waren en dat hij ons wel wat zou bezorgen. Dus chips,koek, knabbels en repen kwamen onze kant op. Best aardig toch!

Na het inchecken op het vliegveld wilde we nog even een broodje kopen. Om zes uur was er nog geen ontbijt in het hotel. Maar echt geen haar op mijn hoofd die veertien dollar gaat betalen voor een sandwich, echt belachelijk!!! Alleen Starbucks had redelijke prijzen dus we hadden een plakje cake als ontbijt ook weer goed. Maar ik vind het geen reclame voor het vliegveld dat deze prijzen gehanteerd worden achter de incheckbalie:-((

Zo we zitten in het Resort hoor, ons plekke voor de komende 8 dagen. We zijn vlot uitgecheckt bij het vliegveld maar moesten nog even in de rij staan voor de huurauto. Alemo daar hebben we de auto vandaan. Een leuke Jeep, Alex blij :-))!!
Deze verhuurder is trouwens een stuk vriendelijker dan Avis zeg! Wat waren het een zootje horken daar, zo probeerde ons van alles aan te smeren meer dan zeshonderd dollar moest dat kosten en daarna een viese auto proberen mee te geven met veel schade. Dan ging het deze keer honderd procent beter.

Het appartement is leuk en schoon en goed voorzien van alle gemakken. Het is net een Centerparcshuisje, . De meiden zijn blij, twee eenpersoons bedden en een eigen badkamer en vier zwembaden op het resort. Lekker slapen straks er is weer een drie uur tijdsverschil das weer effies wennen (een nachtje:-))
We hebben besloten morgen een rustdag in te lassen, dus waarschijnlijk geen verhaaltje dan. We zitten tussen de pretparken dus dat wordt het programma voor vrijdag Universal, op naar Harry Potter!

1. Carla:
    17 augustus 2017
    Gelijk hebben jullie ff op je platte rug bij een zwembad!!!
    En dan avonturen bij universel.Ik denk dat je dan echt aan het labbere end bent!!! Maar we gaan het lezen.Fijne dag.