Paradijsvogels en All Stars

15 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

In het laatste hotel in Californië hebben we heerlijk genoten van ons ontbijtje, dus we kunnen er tegenaan. Dat is maar goed ook want we hebben een uitsmijter van een programma klaarliggen voor vandaag!

We starten de dag met een wandeling naar Olvera Street, dit is een authentiek Mexicaans straatje waar je al het ware in het verleden stapte "volgens de reisgids" nou dat vonden wij wel erg meevallen hoor! Het straatje stond zo ramvol met uitgebluste prullaria verkopers en hun container winkeltjes dat er van het oude straatje niet veel meer te zien was:-((

Tot we opeens een paar mensen voor een heel klein steegje in de rij zagen staan. Ik er op aan "het had ook best een openbaar toilet kunnen zijn" das me ook al wel eens overkomen......hihi, maar dat was het niet. Het was het oudste huis uit Los Angeles, die als een soort museum in originele staat was bewaard. Erg leuk om even doorheen te lopen, een vierkant huis met in het midden een binnentuin waar alle kamers op uit komen met een grote veranda.

Daarna terug naar de hotelkamer, want we waren toch wat te warm in de kleren vertrokken. In het koele pak zijn we in de auto gestapt voor een korte trip naar Santa Monica Bay, Pier, Beach en Boulevard. Dat was LEUK! Een enorm breed strand met enorm veel vaste sportfaciliteiten. Een fiets en voetpad een hele batterij winkeltjes die van alles verkochten van wiet tot sportshakes en van kleding tot zelfgemaakte "kunst" .
Daarna een heel stuk over het strand in het water gelopen en uiteindelijk kwamen we op de Pier uit. Een eersteklas toeristenval, maar wel erg grappig.

Toen zijn we doorgewandeld de winkelstraten in, waar de meiden allebei een paar Converse Allstars hebben gescoord in de Converse shop, Aukje een paar mooie bordeaux rode en Anouk een paar zwart witte met costumized veters:-) Erg cool!!
Na een heerlijk hapje bij de Italiaan op het terras, hebben we de terugweg weer aangevangen op weg naar de auto. Deze stond geparkeerd in Venice Beach dus dat was een aardige tippel. Onderweg zijn we op de heen en terug weg regelmatig gestopt om basketballende hippe knullen te bekijken, beachvolleyballende dames en heren en alle andere paradijsvogels die onze lieve heer hier op aarde heeft gezet. Want dat waren er best veel!!!

Mijn benen waren meer dan bij mijn gat af, en ik was blij dat ik op mijn kont in de auto kon zitten. We reden door een vreselijke frafficjam terug naar het hotel waar een vriendelijke parkeermeter, de auto voor ons op de goede plaats ging zetten. (deze keer voor vijftien dollar per dag een stukje goedkoper dan in San Francisco)

Zo nu straks nog even lekker onder de douche, en de koffer goed inpakken en dan gaan we morgen om half zes opstaan, ontbijten en de auto wegbrengen. Dan rond de klok van half tien zitten we als het goed is in het vliegtuig richting, FLORIDA Here We Come!!

1. Fransje:
    16 augustus 2017
    Hoop dat jullie een goede reis naar Florida hebben. Bereid je voor op de warmte en de luchtvochtigheid daar!
  2. Mam:
    16 augustus 2017
    wat weer een verhaal ,Als ik het zo lees zijn jullie kilo's afgevallen ik hoop dat we jullie nog herkennen eind volgende week of valt dat wel mee
    ,een goede vlucht naar Florida ik ben wel nieuwsgierig hoe het daar is
    we wachten de nieuwe berichten weer af
    , ik word plat gebombardeerd met mail van het KWF
    ik ga het echt niet doen
    groetjes Mam en Breg
    O ja Breg vond er niets aan toen ik haar meenam naar jullie huis
    ze vond er denk ik niet wat ze zocht
  3. Carla nijveld:
    16 augustus 2017
    Weet ff niet of jullie nu al in Florida zijn.
    Maar op naar het volgende avontuur.Zal wel bloody hot zijn daar.
    Hier op en neer eigenlijk niet standvastig het weer.
    Maar de deur nog steeds tot s'avonds open.
    Hier de kermis alweer een paar dagen aan de gang.Heb er nog niets van gezien.Ja ik hoor je denken ze wordt oud,ja het trekt me helemaal niet meer.Ja vrijdag avond vuurwerk.En maandag lappedag bij me vriendin op de dijk de band op,het dakterras.
    Dat vind ik gezellig.Je hoort er van.Maar kijk nu alweer uit naar jullie avontuur!!!
  4. Mies en Petra:
    16 augustus 2017
    Nou, eindelijk jullie verhalen kunnen lezen, ik was wel even zoet! wat een belevenis!Genietze!
    groetjes ons
  5. Rimada:
    17 augustus 2017
    Het is inderdaad erg warm in Florida, een behoorlijke luchtvochtigheid ook 92%! Ik doe even een wasje vandaag en we gaan boodschappen doen. We kunnen koken dus effies wat normaal eten. We zijn niet erg veel slanker geworden mam, wel gespierder :-)). Het Ressort is niet super modern maar wordt keurig onderhouden. De zwembaden zijn leuk en de mensen erg vriendelijk en behulpzaam. Dit dagje rust is helemaal vreemd, maar waar erg lekker!