Roadtrip lange de kust, prachtig!

14 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We rijden op de Coast Highway 1, een prachtige route naar LA met hier en daar een tussenstop. Het is nog in de morgen, maar de temperatuur is van vijftien graden al opgelopen naar 21 graden. Het is een prachtige route om te rijden, bergjes, zee en leuke plaatsjes gaan aan ons voorbij op een rustig tempo. Vanochtend stak de mist op vanaf de oceaan en dat was een mooi gezicht. Een hele grote rots (eiland) in de oceaan verdween voor een deel in de mist, ik heb er een foto van gemaakt hopelijk is ie gelukt!

We reden door Pismo Beach een echt populair kustplaatsen, heel veel toeristen en slaapplaatsen en winkelstraten die eindigen op het strand. Een hoop reuring het zag er gezellig uit. Bergen RV campings. De camper en trailers stonden zo dicht op elkaar dat jouw zonneschermen de buurman zijn camper bijna raakten, wat een drukte!

We reden langs Van den Berg Airforce Base, een imponerende ingang met eigen dorp er bij. Voor de grap zei ik tegen Alex, zullen we naar de ingang rijden? Er stond een hokje net als bij de Nationale Parken, dan laten we hun onze Amerika The Beautiful nationale parken pas zien en vragen waar het visitorscenter is voor de beste wandelroutes. Het zal mij benieuwen hoe ze reageer.....hihi.

Na dit binnenpretje zijn we gestopt in het plaatsje Lombok, we zagen een winkelcentrum met een yoghurtijs winkel. Daar het ijsjes gehalte van deze vakantie nogal bedroevend laag ligt werd er onmiddellijk gestop. Gelukkig was het weer een zelf schep en tap ijssalon. De meiden gingen helemaal los. Heerlijk sorbetijs met vers fruit voor mij en andere soorten ijs met veel zoete handel voor de meiden.
Hierna konden we weer bijgetankt onze reis voortzetten. Je moet jezelf af en toe kriebelen toch?!

Toen was er een klein crisis ik de auto, Aukje haar mobiel viel tussen de stoel buiten haar bereik! Dat ding is toch belangrijk als je even een saai stuk hebt op de Highway of je wilt effies iets voor jezelf doen. Een groot gestommel op de achterbank, en Aukje zat bijna achterstevoren in de gordel. Gelukkig had Anouk haar cadeau gekregen Chinese eetstokjes nog bij de hand, en kon de mobiel weer tevoorschijn worden getoverd;-)

Terwijl ik typ rijden we langs het zoveelste verkeersongeval, drie auto's bij betrokken en gelukkig liepen alle bestuurders nog rond, maar de auto's zaten goed in elkaar. We rijden in de spits naar Los Angeles, opletten geblazen zeg!!
Het valt ook op dat ze hier vooral veel geschreven tekst op de verkeersborden hebben staan, blijkbaar kan iedereen hier Engels lezen...... Ik vind het dan in Nederland met de tekeningen op de borden toch beter. Regelmatig vind je hier een braakbal van borden langs de weg. Ze zijn er hier werkelijk verzot op om zoveel mogelijk informatie aan de bestuurders op te dringen. Je kan soms amper voldoende op het verkeer letten als je al die goedbedoelde borden wilt lezen. Hoezo verkeersveilig?? Ik denk dat ik een claim mogelijkheid hebt ontdekt;-))

We zijn in het hotel, in Chinatown. Mooie kamer, maar een beetje erg gezellige buren flinke harde Mexicaanse muziek op zich geen drama maar als dit tegen bedtijd nog zo is gaan we maar even vragen of dit anders kan....
Morgen een druk programma, onze laatste dag in Californië. Vanavond nog een leuke wandeling, we zien wel.

Voor de wakkeren onder ons, op 9 augustus was er geen verhaal, die is er nu wel. Dus ben je nieuwsgierig kijk nog even op de negende.