Krab en surfers

13 augustus 2017 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Het was even schrikken bij het uitchecken vandaag. Je moet namelijk elke keer je creditcard afgeven bij het inchecken, en dan reserveren ze een soort van borg op je krediet. Deze keer was dat honderd dollar, dat vond ik al best hoog, maar ik begrijp nu waarom! We kregen een rekening van bijna honderd dollar voor het twee dagen parkeren van de auto! Ik kreeg bijna een rolberoerte..... De dame achter de balie beweerde bij hoog en bij laag dat ze dit bij het inchecken had verteld. Maar wij wisten van niks! Dit was was een pittige hap uit ons dagelijks budget, dus ik ben het gevecht aangegaan. Normaal hou ik niet van seikerds maar ik heb steen en been geklaagd over de geluidsoverlast op een van de naburige kamers en de betonstorter van de buren die ons uit onze slaap had gehouden " het viel wel mee hoor" . Maar het hielp, we gingen de deur uit met een rekening van 39 dollar voor twee dagen parkeren. Dat wordt dus beter opletten als we een hotel in de grote stad hebben.

Maar wij we zijn weer op pad. Even nagedacht welke route we zouden nemen, maar we gaan toch langs de kust tot Monterey, daar even er uit en dan omrijden naar San Simeon

En Monterey was leuk, het is een wat ouder stadscentrum, met een leuke haven genaamd, jawel......Fisherman's Warf :-). We hebben even rondgelopen en bij een van de tentjes aan de haven Clamb chowder (dikke krabselsoep) gegeten. Dit werd geserveerd in een uitgeholde groot wit brood in de vorm van een bol, en het brood smaakte iets zuur. Erg lekker en erg vullen we hadden twee porties met vier lepels en dat was meer dan genoeg. Daarbij een stukje knoflookbrood en wij zijn voor de rest van de dag weer voorzien.

Daarna op weg naar de plijsterplaats voor vandaag via een wat saaie omweg. Het is wel erg vlak hier en er zijn veel agrarische bedrijven, eentje met de bekende naam "New Holland Agricultuur" grappig he.
Veel druiven ook, en je kan overal wijn proeven. Maar ja..... De dames he.....die mogen niks, en Alex rijd dus die mag ook niks. Geen wijn vandaag dus:-(

We zijn gearriveerd bij het Silver Surf Hotel, een beetje vergane glorie, ik heb nog geen goddelijke Silver surfer kunnen spotten wel een paar oude wat dikke mannetjes;-)
Vanavond gaan we even een leuke strandwandeling maken want we zitten hier wel dicht bij de beach. En de zon onder zien gaan op Moonstone Beach, hier vlak bij. Schijnt erg mooi te zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Fransje:
    14 augustus 2017
    Wat een verhaal! Het is zo wie zo niet verstandig om een creditcard af te geven. Als ze de code achterop hebben, kunnen ze ermee frauderen.
    Fransje