Fietsend over de Golden Gate Bridge!

12 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De dag zit er al weer bijna op, en een leuke dag was het zeker!

Eerst twee broodjes gehaald bij de Subway op de hoek naast het hotel voor ons ontbijt. Een koppie thee en koffie er bij en we waren weer klaar om te gaan, na een goede nacht slapen.

Eerst een flinke wandelen naar Fisherman's Wharf een ware toeristenval, maar wel erg leuk! Het is een heel langgerekt stuk langs de haven waar je kunt lopen en natuurlijk zijn er bergen winkeltjes maar ook optredens van straatartiesten en de sfeer is gezellig

Als je Pier 39 afloopt kom je op een wandelgebied langs de haven, als je dan door de bocht loop aan de kop van de pier wacht je daar een enorme leuk verrassing :-0.
Een hele kolonie zeeleeuwen ligt uitgebreid te spragen op drijvende flonders in de haven. Ze liggen niet opgesloten in een bassin en kunnen gaan en komen wanneer het hun uitkomt, maar je kon duidelijk zien dat dit hun plek was. De jonge mannetje waren constant met elkaar aan het stoeien en de vrouwtjes, kleintjes en ouwe mannen lagen rustig op een van de andere flonders.
Het was gewoon een komplete attractie! Als je de uitleg mag geloven blijven deze kolonie zeeleeuwen hier bijna het hele jaar, ze worden beschermd maar niet gevoerd. Er zit zoveel haring in dat deel van de oceaan dat ze het prima naar hun zin hebben.
Er verblijven honderden zeeleeuwen, een fantastische gezicht!

Toen op naar de fietsverhuur voor vier sportieve fietsen om een leuk tochtje te maken over de Golden Gate Bridge. Het was eerst een half uurtje langs de kust fietsen door een lang gerekt park en een stuk winkelstraat, erg leuk. Daarna even flink stijgen naar het niveau van de brug en met een beste zijwind in bijna file fietsend over de Golden Gate Bridge. Wat een drukte, auto's, fietsers en wandelaars hebben hun eigen gescheiden banen en alles raast richting plaats bestemming. De dag was wat koel en bewolkt begonnen (een miezerige 21 graden, erg koud volgens de dames) maar aan de overkant van de brug scheen de zon en werd het broeierig warm.
We konden kiezen om naar Sausalito te fietsen, maar we hadden toeristenvallen genoeg gezien, dus i.p.v. met de ferry terug te gaan zijn we terug gefietst. Gelukkig maar! We hadden voor de wind en gingen als de brandweer over de brug. Het tweede gedeelte van de brug het ik alleen de remmen gebruikt en niet getrapt. We vlogen bijna!! We hebben de remmen bijna afgebrand :-))
Daarna opweg naar een via de bekende site opgezocht eettentje namelijk Good Mong Kok Bakery een dumpling zaak. Je kom er niet zitten het was een afhaal zaakje, de vrouw achter de counter was een hork eerste klas, maar de dimsum was heerlijk! We hadden een soort van bapao met paddestoel en kip vulling, een garnalen en een vlees dimsum. Niet van die kleine dingetjes die je bij ons krijgt maar echt flinke happen, we hebben het direct op straat opgegeten, gewoon overheerlijk!

Daarna zijn we nog even gezellig door de stad gelopen, inmiddels niet meer opkijkend van de vele zwervers. Eentje ging dansend over een kruispunt en een ander wilde tegen betaling een liedje voor ons zingen. Ik heb vriendelijk bedankt, toen was ie snel weg. Acht ja genoeg om even over na te genieten....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    13 augustus 2017
    Heerlijk om te lezen jullie zullen wel veel foto's gemaakt hebben ben er heel nieus hierig naar
    Fietsen over de golden gate brug wat weer een belevenis
    Geniet nog een paar dagen voor jullie naar de andere kant vliegen
    Gr Mam & Breg
  2. Marja:
    13 augustus 2017
    Zo ik heb er weer een paar gelezen en weer gesmuld van je verhalen ,ik was vandaag op de verjaardag van Amber 33 jaar alweer ,en heb heerlijk lopen opscheppen over wat jullie allemaal hebben gezin ,geniet nog maar even lekker en ik hoop dat je tot het eind ons blijft vermaken
  3. Rimada:
    14 augustus 2017
    We hebben het nog steeds naar ons zin, het is wel raar volgende week gaan we onze vierde week in. We gaan naar Florida vliegen. Toch wel een mijlpaal in de trip. Lijkt me wel weer lekker om in het appartement te kunnen koken. We freubelen nu ook wel dingen in elkaar met behulp van de magnetron en theekoker. Maar het is beperkt.
  4. Rimada:
    14 augustus 2017
    En Marja, gefeliciteerd met je dochter!!