Eindelijke de waterval! Yosemite National Park

10 augustus 2017 - El Portal, Verenigde Staten

Effies uitgeslapen, we zitten toch 10 minuten van Yosemite National Park af.
Het is eigenlijk een kloof waar je links en rechts langs kunt rijden.

Halverwege is ons hotel en op de weg er naar toe was er een landslide. We moesten over een tijdelijke brug naar de overkant en later weer terug het was een raar gezicht aan de overkant toen we er langs reden. De grond en weg was een soort van weggeduwd door de ingestorte rotswand. Er was gewoon niks meer over weg. De natuur is hard!
Maar we gingen dus naar Yosemite National Park, het is sowieso een groot bos. En met groot bedoel ik ook GROOT. Samen met twee andere parken die er aan vast zitten is het ongeveer de oppervlakte van Nederland. We kunnen dus absoluut niet zeggen dat we dan ook maar een klein deel ervan hebben gezien. Maar we hebben een wandeling gemaakt, lekker in de half schaduw tussen de mega grote bomen naar de waterval. Het was prachtig! Vanuit de verte zag je dat er twee watervallen boven elkaar liggen. Bij de lage zijn we aan de voet van de waterval geweest en hebben de meiden heerlijk een tijdje zitten pootje te baden. Het water was ijskoud:-€€.
Daarna terug gelopen en nog een mooi stuk door het park gereden. Zeker de moeite waard!

Je kan er ook over de rivier varen. Maar daar hadden we geen zin in.
Terug bij het hotel even afkoelen, en een rustig namiddagje voor iedereen.