Gat in de grond.

30 juli 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

We komen uit bed met een "the day after" gevoel. Rustig ontbijten en de koffers weer in de auto, op naar Holbrook. Eers weer een flink stuk terug op de weg waar we al hebben gereden en we rijden weer door Flagstaff, nu zonder regen.

Nog even over gister......we hebben het er thuis wel eens over dat Amerikanen heel snel en makkelijk smartengeld kunnen eisen als veiligheid niet goed geregeld is. Wel, nu tijdens onze wandeling in de Grand Canyon kon je op elke meter langs de afgrond lopen er waren bijna geen hekken. En mensen deden dat dan ook massaal! Wij zijn een keer weggelopen van een rustplaats omdat die zotte toeristen op uitstekende rotsen gingen staan om een foto te maken. Zo klommen naar uitstekende kliffen langs enge paadjes en op kleine rotsen voor het beste plaatje, en oma en baby moesten er allemaal op staan, BIZAR!! We zijn vergeten te vragen hoeveel mensen er per seizoen de afgrond in gaan, maar volgens mij zijn dit er best veel.....wij hebben in iedergeval een mobiele telefoon zien gaan...

Onderweg, we hebben onze eerste toeristische trekpleister bewonderd. Nou ja bewonderd..... we gingen naar Two Arrows Tradingpost, het scheen een verlaten zeer oud punt te zijn een echte landmark langs route 66. We zijn nog aan het bijkomen van het lachen. De meiden hebben geen foto gemaakt omdat er echt niets was! Twee huizenhoge houten pijlen en een oud verrot gebouw, wat overduidelijk leeg stond. Dus afrit af en direct afrit weer op....hihi
Even later rijd Alex door bij een ander landmark, Two Guns Ghost Town. Ik boos, de dames lachen. Er was inderdaad geen Ghost te bekennen. Zelf de Ghost huizen waren al in het hiernamaals. Ach ja we hebben allemaal wel eens een sof....

We hebben de best bewaarde meteoriet crater van de wereld bezocht, een enorm gat in grond veroorzaakt door een stuk ijzer uit de hemel met de kracht van 20 keer de Hirosima bom. Er komen er meer richting de aardkloot en op dit moment kunnen ze wel detecteren maar nog niet vroeg genoeg. Met andere woorden, maak nu wat van je leven morgen valt er een steen op je pet en het is over;-) Maar alle gekheid op een stokje, het is best indrukwekkend om te zien, en deze was nog maar 2 mile in doorsnee. Er is er een in Afrika die 15 km doorsnee is en waarschijnlijk het leven op onze aardbol aardig heeft beïnvloed. Je hebt niet alles in de hand, en dat is soms maar goed ook.

We zijn al vroeg op het nest vandaag, het is een echte Highway hotel, een beetje smoezelig. Het is net of NCIS Holbrook hier vandaag zo een aflevering op zou kunnen opnemen. Even de boodschappen gedaan en een ijsje bij de Mac gehaald, daar een kort gesprek gevoerd met een vieze zwerver veteraan die een lift nam ons wilde volgens Alex. Erg zielig. Vanavond lekker in de kamer iets te eten fabriceren en de meiden inmaken met een spelletje kaarten.