Weergaloos!

28 juli 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Na een korte rit van 2 uur ;-). Komen we aan in Old town Scottsdale. Als je Schotsdale inrijdt, denk je......dit wordt een grote sof! Een moderne Amerikaanse stad en rond tien uur in de ochtend is het er verdacht rustig. Na wat spitwerk op de mobiel ( leve 3G en de Amirikaanse SIM van Aukje.) rijden we de Old town binnen. Dit blijkt een origineel opgezet Western gebied te zijn met leuke gebouwen en ontzettend veel native art. De meiden verlekkeren zich aan de juwelen, maar kopen niks. Onze West-Friese mentaliteit zegt immers, als er geen prijs op staat, is het brand duur. Dit blijkt ook wel als Aukje de prijs vraagt van een simpele armband €150,- das effies te veel voor een souvenir :-( Maar de wandeling is leuk en de koffie lekker, dus dit was een geslaagde stop.

Na al die overdaad hebben we in een melige bui een advertentie opgezet voor de
verhuur van ons huis aan Amerikaanse vakantiegangers:
Te huur:
Leuk huisje in een saai rustig plattelandsdorpje, onder de waterspiegel in de kop van Nederland.
Alles per fiets of trein bereikbaar. Een auto is niet nodig. Winkelcentrum op loopafstand, alle eerste levensbehoeften gesitueerd op maximaal 1000 vierkante meter met versafdeling waar groente en fruit tegen betaalbare prijzen te krijgen zijn. Pittoreske stadscentrums op 10 en 15 km fietsafstand waar u kunt ontdekken dat er ook winkels bestaan waar niet alles te krijgen is en waar de winkelbediende het geen zak interesseerde hoe het met u gaat, als u maar wat koopt.
(En oja die plastic cactus die in dat bakkie aan de muur van de wc hangt, gebruik je als nummer 2 niet goed doorspoeld ;-)

Op naar Flagstaff, beter bekend als pleisterplaats van Route 66. Ik denk dat sommige vakantie ervaringen moeten rijpen , nou dit is er een verwacht ik. Nou helpt het ook niet dat we binnen een uur van 39 graden en zon naar 16 graden en regen gingen. Het bijzondere gevoel van over een beroemd stukje asfalt rijden moet nog groeien met de tijd . Maar we hebben een foto en Aukje een souvenir. Ik heb niemand de weg (route 66) zien zoenen, dus ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

In de bergen rijden richting de Grand Canyon, hoezo het kan spoken tussen de bergen!?
Binnen 10 seconden reden we in het noodweer,onweer en een vette hoosbui. Weer extremen hebben we genoeg gehad vandaag. Uit bed rond half zeven met 27 graden, een broodje eten in Phoenix met 42 graden, uitstappen in Flagstaff met 16 graden en bijna gearriveerd bij de Grand Canyon weer een aangename 25 graden. Het weer is hier absoluut niet saai!

We zitten nu in onze gratis geüpgraded kamer ik op korte afstand van de Grand Canyon. We hebben net gezellig onze wraps belegd met salade en kip, en het menu afgesloten met een heerlijk rijpe meloen. Wat kan het leven toch goed zijn! Morgen een stevige wandeling voor de boeg, dus we eindigen straks na het genot van een Bud Light (best lekker) biertje vlot onder de wol.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl